fredag 15 november 2013

Grattis, min son ..

Såhär såg jag ut igår.. för 23 år sen, innan det bar iväg till Gävle bb. Väl framme så tog vi oss upp till förlossnings avdelningen , morsan och jag.

Där var dörren in till avdelningen stängd och det satt tre gravida tjejer utanför.. och jag satte mej jag med.. lite fundersamt..vadå? är det kö på att föda barn??.

Jag satt där och vred mej i plågor emellanåt, sneglade på dom andra tjejerna som inte verkade berörda alls!

Jag tänkte "är det BARA jag som har ont?"..en sköterska kom till slut och öppnade dörren..
hon tittade på mej och frågade " Ska DU föda barn?"


Jag tänkte " JAAA, det är väl här man gör det !!!!!??"
Hon fortsatte" då får du komma med här, dom andra är bara här för STUDIEBESÖK !!!!!..

Efter en mindre rolig historia så kom han ut kl 03.35 ..min son..MIN !



Och mormors guld, alla 3825 grammen.
Det lilla gossebarnet fick namnet Dennis..


 Något han redan i 5-6 års åldern inte var sen att vända emot mej.. Han hade gjort nåt hyss och jag bannade honom, han började gråta och sa "Du skulle aldrig döpt mej till Dennis, mamma..då blir det såhär.."

Älskade ungen min!
Idag fyller han 23 år..

Älskade ungen min!

Jag älskar dej!

// Mamma VERA

1 kommentar: