tisdag 19 november 2013

Hjärtligt..

Idag har jag fått mycket gjort i studieväg.. kan hända för att jag gick upp tiiidigt och för att Luna är på besök hos moster Gittan. Sötnöten Evi väckte mig INNAN Vera kom hem från nattskiftet vid sex-snåret. Jag körde Lillan till dagis vid 7 (om möjligt ännu sötare när frugan satt en av Lunas rosetter i håret på henne).

Sedan var det bara att hugga in på hjärta och lungor.. vilket är precis vad jag ska göra IRL på torsdag.

Dissekering kallas det visst.. och i instruktionerna står det att man ska akta sig för "grisens hämnd", så att den inte "spottar" efter man blåst upp lungorna med en slang.


Vad har jag gett mig in på egentligen??

Jag ska också lära mig EKG.. så jag tänkte att jag ska tjuvträna med mallen och prova hitta elektrod-placeringarnas punkter på min fru.. (nä, ni får inte bildbevis på det sen).

Hennes hjärta har jag i övrigt full koll på - det är MITT! Hon gav det till mig redan första gången vi träffades. 


Nu tycker jag min älskade ska vakna.. Jag saknar henne och har lite kram-abstinens..

Weii!! Min önskan gick i uppfyllelse! Nu kom hon ner.. Då ska jag bara kramas lite i lugnet före stormen.. innan jag hämtar barnbarn och valp.


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar