onsdag 6 november 2013

RÄCKER!!

Jag är en gnällspik när jag är sjuk.. jag vet! Men jag har verkligen ansträngt mig för att inte klaga. Nu är det kört! Håll i er! Här kommer det!!!

"KLAAAAG!!!"

Fyyy F#*¤N!!

Jag trodde faktiskt att det var en snäll liten förkylning i början.. men på 5:e dagen började det bli värre, sedan ännu värre.. och nu är det "sova-upp-pallad" (läs. försöka), skrällhosta och.. oj, oj.. klagdags!

Det enda jag orkar är att ta ut Luna på gräsmattan när hustrun jobbar, umgås med datorn och faktiskt släpar jag mig ner i duschen varje morgon för att det ska kännas något "fresch".

Idag ska jag till hälsocentralen och odla mina ovänner, virusarna kanske har muterat till  bakterier. Penicillin vet jag att man INTE tar i onödan - för några multiresistenta ovänner vill jag inte ha!

Vera pratade om "Kuckeliku-hostmedicin" som tydligen ska kunna uträtta mirakel - den VILL jag ha!

Kanske är jag en "kyckling" som inte står ut med mer? Jag har av eget beslut "sovit" i ett annat rum i TVÅ nätter av hänsyn och omtanke. Nu LÄNGTAR jag efter att sova i vår vackra enhet, som vi brukar..



// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar