måndag 4 november 2013

Rikt microliv..

Idag börjar roligheterna!
Anatomikursen inleds med det lilla livet..

Och nu snackar vi inte barnbarnstrollen, utan det uberlilla livet som våra kära små så generöst delar mellan sig så gott som varje "dagis".. nästan lika oemotståndliga för en mormor och farmor som barnbarnen själva..
Den rikliga kulturen har jag i snart en vecka berikats med i näsa och svalg..

Just det, vi snackar en storleksnivå av celler, bakterier och virus.
Rikt mikroliv har jag alltiså. Mitt liv i normalstorlek är också berikat ... på kärlek!

Om rikligheten däremot handlar om pengar så kan man också här dyka ner på mikronivå.. men pelletsbrännaren rasslar ju så  fint nere i källaren med jämna mellanrum, och det är varmt och skönt inne.

Så det blir roligheter i Anatomi idag!

Mikrobiologi är inte skitkul att praktisera.. men teori + praktik är väl bästa sättet att lära antar jag, så jag gillar läget!


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar