söndag 10 november 2013

Rosett nr 3.. Grattis på farsdagen!

Min pappa är också sockersöt med rosett!

Givetvis har jag bildbevis till mitt påstående ...



Jag måste ju bara berätta historien kring pappas rosett.. den sitter lika etsad i mitt minne som ärret han har i pannan.

Jag var 14 år och åkte med mamma & pappa på en solresa till Tunisien. Vi kom fram till hotellet i Sousse någon gång vid tvåtiden på eftermiddagen. När vi fått vårat hotellrum såg jag ut över poolområdet från balkongen. Solen stekte och jag tjatade att vi genast måste ut och bada. Så vi öppnade resväskorna, rotade fram badkläder och gick ut för att hitta varsin ledig solstol.

Tillhörande madrasser fanns tydligen i ett litet utrymme strax intill..
Vi gick dit. Jag tog en och pappa greppade två. När han reste sig såg han aldrig balken i taket.

PANG!!!

.. sa det, och sen landade han på högen av solmadrasser!
Jag skrattade, det såg ju galet roligt ut.
"Men.. OJ! Hur gick det?".. skrattet fastnade i halsen när blodet vällde ner över ansiktet på honom. *HJÄÄÄÄLP!!!*

Sedan gick allt väldigt fort. Människor irrade och pladdrade på både engelska och arabiska.. Taxi, hörde jag..

..och sedan var mamma och pappa borta.

Jag var ensam kvar vid poolområdet. Vad kunde jag göra? Bara vänta och hoppas att allt skulle gå bra.. och att mamma inte skulle bli arresterad för att hon åkt till sjukhuset i BIKINI.. i ett muslimskt land år 1981!!!

Efter två timmar kom dom tillbaka. Pappa klädd i rosett.. och mamma (som är omkring 3 äpplen hög) klädd i pappas nedblodade T-shirt.. som tack och lov såg ut som en liten klänning på henne.

Ja jisses, vilken j#*vla resa!! .. som vi kan skratta åt idag!

Mina föräldrar älskar - trots detta - fortfarande att åka utomlands. Och pappa klär inte BARA i rosett..

.. han klär i solhatt också!

Med detta inlägg vill jag hylla min älskade, underbara, goa och roliga pappa på farsdagen!


Vera brukar kalla honom knäppstare..

..och det beror INTE på att han kan vistas uppe i höga träd..


.. utan på att hon har precis lika härlig kocko-humor som han!

Ha en underbar farsdag, älskade pappa!


// ANNIKA

4 kommentarer:

  1. Tusen tack för de högst personliga gratulationerna från tokstollarna.
    Jag älskar er. (Ett gott skratt till så tårarna sprutade Hälsar mamma)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja.. Den resan glömmer jag ALDRIG! .. Superduper-grattis goa pappis! Jag ringer.. Kraaaam!!

      Radera
  2. Premien på olycksfalls försäkringen kommer nog att höjas efter dom här bilderna tror pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med ALL rätt! Hahahaha

      Radera