måndag 25 november 2013

Tog dörren med ut

Igår sydde jag draperier och tog dörren med ut ..

Att bo i ett gammalt trähus är kallt på vintern och det största kalldraget kommer ifrån hallen.

Alla inne dörrar plockades av när huset köptes för att göra mera plats åt den redan lilla ytan, speciellt i hallen.

Så när Annika fick ide´n om att vi skulle hämta in dörrarna igen, så var jag inte JÄTTE på.. men förstod tanken.

En av dörrarna hämtades in , sattes på plats och det blev supervarmt i vardagsrummet när den var stängd.
Men Luna skällde, katten jamade för att dom ville ut genom den stängda dörren, lilla Alice öppnade den ideligen när hon skulle hämta leksaker i hallen, och vi fick resa oss och stänga , stänga och stänga igen !

Då kom jag på att vi sätter upp draperier istället.. det blev skitbra !

Och vi tog dörren med oss ut..
Men utan värme så gör dom ingen nytta , så vi ska åka och inhandla lite pellets innan jag sticker och gör ett eftermiddags skift på Stålverket.
Och idag får jag betala för att gå dit...i fika bröd! Det brukar vara normen när man sover över, som jag gjorde igår. Det kostar minsann, även om det är några minuter. Och ödmjukt mottaga diverse sarkastiska kommentarer..


Det är bullrigt och rökigt ... och jag förundras fortfarande, snart ett år senare på hur dom tänkte när dom när dom införde RÖKFÖRBUD på min arbetsplats!

// VERA 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar