söndag 22 december 2013

Flygtur..

Granen blev klädd på fredag förmiddag, precis innan Dennis ringde och sa att han hade såna magplågor att vi bestämde det var bäst att åka till akut mottagningen. Körde som en idiot, för att han skulle komma dit fort..omkörning på omkörning.. Då säjer han :" Stanna, jag måste spy" ..Jaha ! Men där fick vi sitta hela dagen och halva kvällen.. Han medicinerades innan jag fick skynda på hem för att hinna till nattskiftet och senare konstaterades njurstensanfall.

Sista skiftet gjordes igår eftermiddag och nu har jag jul-lov, men julstöket fortsätter ..så det finns inte tid till att ligga på soffan och mumsa skum-tomtar och beundra granen..än!

Tog en "flygtur" med Luna innan det var dags att göra lite ärenden..

Lämnade av lite julklappar hos Dennis, så Alice får lite mys på julaftons morgon med sin far.. vidare till affären som jag frustrerat fick lämna i outrättat ärende..

och jag fick därför åka hem och plocka fram spray burken och gå ner i källaren , som på köpet nu är modernt graffiti målad!.. 
Jag "svirade" sen om till "mocken" för jag hade inga planer på att gå utanför dörren mer idag ...

Hade.. Jag satte mej med en kopp kaffe efter att ha rengjort dom ihop klibbade (av sprayfärgen.. mycket färg blev de!) näsborrarna .. och tänkte igenom vad nästa steg i stöket skulle bli.. när jag upptäckte att ciggen är slut.. SUCK !! 

Aaaahhh, MEN va trött jag blir ! Bara klä på sej igen och åka till kiosken.. Var är dom där hjälpsamma "vättarna" när man behöver dom så här i Jule tider??

Annika jobbar sista passet och är hemma vi 21 tiden , sen har hon åxå jul-lov ! Så den här frugan måste sätta fart igen..innan den andra kommer hem.. och vill ha lite service ..

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar