lördag 7 december 2013

Hemlig dag ...

EN plogvall skottad och jag är redan less på snön !!!
Men resten av gården skottades inte.. jag tog bilen och åkte fram och tillbaka..

Detta för att vi ska kunna skotta snön som kommer resten av vintern utan att få ett helt grustag på gräsmattorna!

I morse stod hela avskeds-kommittén (jag, katten , hunden) i ett varsitt fönster kl 7.25 när Frugan åkte till jobbet i mörkret och kylan.

Vetskapen om att hon har sprillans nya vinter däck på bilen, känns skönt.. mot förra årets snorkråkor hon halkade omkring på !

Och därmed blev vi övergivna tills imorgon bitti, då hon kommer hem igen.. 
Så dagen har jag ensam ägnat åt.. sorry.. hemligt.Men det har tagit hela dagen och skulle jag berätta så vet personerna i min närhet att det är deras julklappar jag pysslat med.


// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar