söndag 1 december 2013

Hoppla, hoppla...

I närmare två år har jag försökt, och väntat på, att få in en fot i Hofors kommuns omsorgsenhet.

Nu har jag fått chansen. 
Men.. för mig finns det en hake. De vikarier de tar in ska vara beredda att jobba på julafton...

Vi får främmande från Västernorrland just för julaftons skull. Min yngsta dotter och hennes kille kommer.. 
Ska jag jobba då? Ska jag verkligen jobba när jag har ledig julafton från mitt ordinarie jobb.. och från mina heltidsstudier?

Faktiskt tror jag att jag ringer och tackar nej. Det är lite synd ändå.. för i annat fall hade jag varit tillgänglig kring julen.. mellandagar.. och på nyårsafton. Men, men.. finns det krav så är det väl så då.

Idag har vi firat 1:a advent med barn och barnbarn. Megamysigt!! 
Vi tjuvstartade med lite julmat, och lussebulle och pepparkaka var ju ett givet inslag.


Lika givet var det inte att jag skulle agera häst åt småttorna.. Men det gjorde i och för sig inget att jag fick röra på fläsket efter julskinkan.

Vilda lekar med tjo och tjim, och när Vera snurrade tjejerna i en kontorsstol tjöt de högt av skräckblandad förtjusning.. och ögonen spelade sitt eget flipperspel sedan när stolen stannat. Ändå skrek de efter mer snurr?!

Nu är mormor trött.. undrar hur farmor har det med den saken nere på stålverket??  

Natti, natti alla! 

Och  massor av cyber pussar och kramar till älskade frugan!


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar