lördag 14 december 2013

I'll do anything for love, but I won't do that!


Vi är lika.. så där självklart som att kaka sökte maka.. som gör att olikheterna blir komplement i vårt äktenskap.

Kanske är vi lite som Yin och yang där vi skiljer oss åt i tycke och smak..

Jag tänker i synnerhet på känslo-skillnader när det gäller julshopping!

Jag avskyyyr att ränna i affärer och stångas med kundvagnar – Ullared på sommaren eller julstress-shopping kvittar lika illa!!

Det var meningen att vi skulle ränna på det där viset hela dagen idag.. men redan igår kände jag irritationen började gro.

Veras förslag var då att vi skulle åka till Gävle redan i går kväll för att slippa undan hysterin.
”Jag tänker aldrig tvinga dig till någonting du inte själv vill! Om du inte tycker det är roligt, så är det heller inte roligt för mig att släpa med en irriterad fru hela dagen.."

Åh, guuu vad jag älskar min hustru!!! Hon är så fantastiskt klok och förnuftig!
Men sofforna på IKEA var i alla fall najs att sitta och vänta i.. en fullt accepterad tid!

Idag ska vi INTE julshoppa.. Nej, det blir till att laga mer "lanttulaatikko", som älsklingen är galet förtjust i.. 
I'll do anything for love.. but I won´t do that julshopping..

Frugan gör också anything för love. I drygt två år tid har hon knappt tagit en ton.. alltså sjungit seriöst. Men igår på hemvägen från Gävle sjöng vi luciasånger för full hals.. båda två!! 

Men guuu vad jag älskar min hustru!!


// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar