tisdag 10 december 2013

Jag sjunger hellre än bra..

Till vår förlovningsdag ville jag ge Vera något fint och speciellt för att visa att jag älskar henne större än allt.. detta något fick tyvärr inte kosta så mycket pengar.. eller fick och fick.. kunde inte kosta för mycket eftersom vi jobbar ikapp marginalerna.

Så mellan anatomisk och fysiologisk inlärning grunnade jag på vad jag skulle kunna ge min älskade hustru i kärleksgåva.

En sång kanske??.. Japp, det var värt att testa! Amanda Fondell vann ju Idol med ”All this way” samma kväll som vi förlovade oss, så den ville jag prova att sjunga.

Någon karaokeversion hittade jag inte, men jag körde igång youtube och försökte hänga med..

Luna, som sov i soffan, tittade nyvaket och förvånat på mig.. och Lotus såg lika förtvivlad ut som på den här bilden då hon var kattunge..

Om jag säger så här.. Det lät INTE bra!!


Nej, jag fick tänka om.. och gåvan resulterade slutligen i en symbolisk origami-lotusblomma. Jag färgade papper med skrivaren, klippte och vek enligt instuktion.. vilket inte var helt enkelt!
Du hittar mallen HÄR!

Men jag ville ge något med värme också – så eftersom Veras kupévärmare gått sönder köpte jag en på ÖB idag efter tentan..


Och tentan kändes riktigt bra!


Jag hoppas bara att känslan stämmer överens med resultatet som jag får veta om tre veckor!!

Nu är det bara att ladda/leda om aktionspotentialerna och rikta in mig på centrala nervsystemet - ROOOLIGT!!!


// ANNIKA

1 kommentar:

  1. Nää meeen.....Luna och Lotus har FEEEL. Du sjunger som en näktergal

    SvaraRadera