fredag 6 december 2013

Kupévärmare..

Inget vidare "tork-väder" idag...det tycks grannarna tro, men å andra sidan har dom trott det i 2 år !!
Blåser och snöar, som gjort för en studie-dag.

Igår förhörde jag Annika på gamla tenta frågor, där drällde det av latinska ord , som jag inte kunde uttala.. det lät mer som om jag gick en finska-kurs !

Vid ett tillfälle skulle jag hjälpa henne på traven med frågan.. skulle lixom ge henne en ledtråd till svaret..

Ordet jag skulle hjälpa henne att hitta i huvudet var: Glykolys...

Så jag sa "Vad behöver bilen på vintern för att den inte ska gå sönder?"

Och tänkte såklart på GLYKOL..















Hon funderade och sprack upp i ett leende och sa " Jaa, kupé värmare !"
Hahahahaha, jag kan försvara henne med att timmen var sen och frågorna sjukt många..men allvarligt talat..kupé värmare?..Var är dagens sjuksköterske-studenter på väg!?

Två lediga dagar har jag nu, när företaget tagit ut VA-tid fredag och lördag. Så vädret och ledigheten passar perfekt idag ,eftersom jag måste plugga till det tredje matte provet och Annika till sin tenta.


// VERA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar