lördag 14 december 2013

Lilla vännen..

 Tänk va mycket man hinner på en dag när en liten söt Evelina vaknar kl 5..och berättar att hon "äälshlar sin moffa" ..(Uppskattnings graden av klockslaget och kärleksföremålet utelämnar jag )
Räkna i matte boken, rulla köttbullar av 1kg köttfärs, hämta båda barnbarnen för en simtur i Hoforshallen.. sen Tomte kväll för att träffa vinters enda anledning!


Lilla Alice var inte pigg alls.. hon hade såå ont i magen, vilket inte är lätt att berätta när man är så liten .. stora krokodil tårar strömmade med jämna mellanrum och under gråt attackerna så upprepade hon gråtande " Lilla vännen, lilla vännen" ..
Åhh gud så Farmors hjärta ömmade för den lilla.. älskade vännen.
Men när tårarna tillfälligt torkats, träffades Tomten och han gav båda flickorna en varsin uppskattad godispåse..

Till kvällen fick Farmor 4 diarré blöjor ..och tajming is Everything , säjs det !

Den lilla lämnades tillbaka piggare igår och vi åkte senare, som Annika skrev till Valbo för lite julklapps inköp.

Precis när jag sitter och skriver detta kommer Annika in med Luna , som varit ute och säjer " Bejbii, kan du hämta våtservetter, hon har bajs i rumpan"

Luna blev tydligen avbruten i själva "akten" av grann hunden och blev inte riktigt klar.. och åkte "arsel-kana" på den hängande "lasten".. det var värre än Alice alla 4 diarré blöjorna ihop ..och inga våtservetter i världen hade inte fått henne ren, kan jag säja!

Hunden håller oss på alerten, med sin dåliga tajming och tjuvaktiga sinne.. i morse var det vild jakt på en stulen lusse bulle runt hela huset.

Efter allt skit prat ska jag nu återkomma till vad jag skulle skriva som var.. att eftersom Annika inte uppskattar shopping som jag gör, så tar jag med mej min mor och handlar lite klappar imorgon.. och..läs och häpna .. en PLAST-GRAN !!!!!!

Japp , hon sa det SJÄLV ..
Dagen fortsätter i den här Julstugan med julmusik, matlagning ,klappinslagning..



// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar