torsdag 19 december 2013

Lugn som en stjärna..

Ja, visst var det himmelens skönt att rätt blev rätt och jag får börja jobba igen.. men ganska tråkigt att jag behövde spänna musklerna för att det skulle bli så.

Så hur hade jag kunnat agera för att händelseförloppet skulle blivit bättre?
Jo, jag antar att jag redan första gången jag ville gå tillbaka borde ha ifrågasatt varför det skulle dröja.. istället för att bli förnärmad.. då kanske det skulle ha blivit rätt redan från början..

Svårt att veta.. jag har ju aldrig tidigare behövt ifrågasätta på det här sättet. I alla fall tar jag med mig att kommunikation är A och O i samtliga relationer man har.. frun, barnen, nära och kära OCH på arbetsplatsen!

Nåja, jag är sååå glad att det löste sig till sist så nu är jag lugn som en stjärna.



Härom dagen fick jag förfrågan ifall jag kunde jobba som timvikarie på fritids.. det var där jag hörde uttrycket ”lugn som en stjärna”
Fint! Det tar jag också med mig.


Det var verkligen en dag som skiljde sig från mina studiedagar under hösten. En intensiv och rolig dag fylld av lek och pyssel. Mängder av intryck tar jag med mig därifrån - närmare bestämt över 40 stycken!

Jag kommer mycket gärna tillbaka en annan dag!



// ANNIKA


1 kommentar:

  1. Grattis kära Annika, du är en kämpe med kämpaglöd. Kram till dig

    SvaraRadera