måndag 16 december 2013

Magsjuka och Pastorn..

Igår åkte jag på lite julshopping med mor, jag kände att jag hade lite ont i magen och trodde att det var för att jag var hungrig..

 Så vi gjorde en paus i shoppande och intog varsin korv m bröd och kaffe..

Som jag återsåg två timmar senare i en blå hink vid soffan !!

Magsjuka...i gott sällskap av halva Sverige ,sa sköterskan när jag ringde och sjukskrev mej.. Så killarna på jobbet får klara sej utan mej ett par dar, däribland Pastor Jimmy Singel..
Som ÄÄÄNTLIGEN köpt en ny bil efter mer än ett års letande.. Under bil letandet så har det figurerat mest "tvål-koppar" som jag kallar dom , opraktiska snygga sportbilar. När jag påpekat detta opraktiska så har jag fått till svar att "Jag ska bara ha plats för golfbagen och en snygg tjej!"

En snygg tjej i Pastorns ögon är någon som har dessa attribut: ULTRA Bimbo-blekt hår, fejk-tuttar, fejk..allt !..och vältränad "dyna".. OCH helst inte över 25 år !!

Här kan jag inte annat än himla med ögonen, skaka på huvudet..och ordet "Pajnsamt" dyker upp..

Nåja, den här eventuella ultra blonda passageraren får nu goood plats, eftersom köpet blev en STOR Audi Q5..Raka motsatsen till vad han tittat på under så lång tid, men det är en fin och praktisk bil!

Han tittade på en fakta video om just denna bil modell på datorn och där upplyste dom om att " den är stark nog att dra en hästtransport!!".. då bröt jag ihop..
Och sa " Jahaaaa, det var DÄRFÖR du köpte den!?"

Kanske minnet av Caprice, ex flickvännens häst satt djupare än vi anat.. Hästen som INGEN annan än han kunde rida.. INGEN !!.Baaaara han..(jooo, fråga Falu ridskola får ni höra själva..) 
Om bilbytet blev så radikalt förändrat pga mitt goda omdömes inrådan , eller saknaden av hästen (som han föredrar att kalla Hero, Fantomens häst)ska jag låta vara osagt.. 
Jag och mitt goda omdöme packade hela BMW kombin full med julshopping och en plastgran igår, medan min ursnygga Fru som är brunett, med riktiga tuttar låg hemma på soffan och kurerade sej.
Det blev inga glädjetjut från Frugan, när jag kom hem med granen.. den ligger fortfarande i sin kartong.. Men om jag slipper återse mackan i den blå hinken, jag just ätit.. så är planen att den ska på plats idag !
// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar