torsdag 26 december 2013

G - en känslig punkt...

Annandag.. och julen går mot sitt slut för den här gången. Som Vera skrev tidigare så har jag en passion för lappar med rim som leder till en morgon-julklapp, men tänk att jag aldrig tidigare upplevt detta själv förrän nu (om ni har undrat över det förra kluriga inlägget, så vet ni nu att det var en ledtråd).. för "Nisse" kom faktiskt ihåg mig också i år! :)
Min spontana känsla är dock att en julängel (min fru) hade ett finger med i spelet.. för klappen innehöll just en ängel som säger att jag är hennes allt - och det säger ju allt!

Ordet "reason" i rubriken relaterar jag till att vi äntligen fått anledning till att köpa oss nya mobiler.
Min Nokia Lumia ställde till med ordentlig oreda och infekterade min dator med virus.. Fyyy fabian för Nokia Lumia, som från dag ett känts som ett B-köp.. och retad har stackars Vera blivit på jobbet för att Instagram inte fungerar i den.
Jag blev tvungen att plocka fram en pensionerad Nokia-knapptelefon för att ha en som i alla fall fungerar..

Men no more.. för nu har vi beställt nya, fina Samsung Galaxy S4 mini som julklappar åt oss själva!

Julklappar ja.. Jag och darling hade ju bestämt att vi skulle köpa en klapp åt varandra för max 100 kronor med tema Gotland.
Jag köpte en termomugg från LYKKA som man enkelt på egen hand kan byta motiv till - och hur praktiskt är det inte med en sån när man rattar runt "Gerd" på Gotland och är kaffesugen stup i ett. 
Av Vera fick jag en liten söt mjukis-sälunge.. och för att förstå varför den förknippas med vår semester (Gotland-Strömstad) kan ni läsa om det HÄR!
Kan man bli annat än glad!!
Och självklart namnger jag sälen.. till Golden!

Min stackars infekterade dator fick intensivvård i en veckas tid..

Men den gick inte att rädda.. 

Så vad gör man mer än sörjer? .. jo, man plockar fram ytterligare en pensionär.. som saknar bokstaven G..
Den fungerar helt ok, och med ett externt tangentbord är jag på G tills vidare.. Ja, jag säger då det.. G kan onekligen vara en känslig punkt.


God fortsättning!


// ANNIKA


1 kommentar:

  1. Viruset kanske har mer att göra med ens surfvanor än vilka apparater eller applikationer som används. Tvivelaktiga internetsidor kan smitta ner även Samsung likaväl som Nokia om man har "otur" och inte är försiktig, även om android-baserade telefoner kanske inte är lika utsatta för virus, än.

    Dessutom måste ni ha missat att den 20 november släpptes Instagram i Windows Phone Store. Alltså kan nu alla Nokia Lumia-användare ladda upp och dela bilder med sina vänner. Funkar fint för mig i alla fall.

    Hälsningar Kaitsu

    SvaraRadera