söndag 15 december 2013

Som ett brev på posten..

Så länge jag kan minnas har jag i perioder haft en återkommande mardröm. På ett eller annat sätt utspelar sig drömmen som skrämmer mig nästan alltid på en stor färja.. antingen så är jag jagad eller så kommer färjan att förlista.

Av slump eller.. ja, vad vet jag.. så brukar det i alla fall ofta hända något jobbigt dagen eller dagarna efter en sån här dröm..

Natten till igår vaknade jag just av en sån mardröm där färjan var på väg att sjunka.. och genast samma förmiddag trodde jag att jag visste vad det jobbiga resulterat i.


Min dator bara tvärdog!!! 

Jag bekymrade mig på riktigt.. Den svarade inte på något endaste kommando, och att köpa en ny dator i det här läget är uteslutet ur vår ekonomiska synvinkel.

Jag gav upp försöken efter en stund och fokuserade istället på julmaten som jag och darling-love kockade ihop i köket.. Då kom nästa besvär!! Stort besvär.. magen vred sig i vånda och illamåendet sköljde i vågor genom kroppen. 

Ja, magsjukan var totally ett faktum!

Jag har varit däckad hela dagen medan Vera varit ute och julshoppat med sin mor.. 

Nu är det hennes tur.. Stackars, stackars, stackars lilla vännen!


// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar