fredag 13 december 2013

Tärnor, tomtar och troll..

Tiiidig luciamorgon! Jag var inbjuden till att vara med och beundra söt-nöt-luciatåget på Evis dagis..


Och som ni vet, och har hört i media, så fotar man inte andras dagis-barn och lägger ut bilder på nätet..
Så det respekterar jag och aktar mig noga för!

Alla barnen var så fantastiskt söta och fina!!


Evi-pluttan var dock inte särskilt intresserad av det där med sången.. 
nä, för det hör ju inte till vanligheterna att mamma och mommo är där.. Hon gjorde upprepade ansträngningar till att få respons på sitt vinkande, men det dög inte med bara en vink tillbaka! 


Det hela slutade med att mommo gick fram till barnbarnet och deltog lite i lussandet.. 

I ett hus i skogens slut
Liten tomte tittar ut.. 

.. snurrar fortfarande som dagens "theme song" i skallen.. Därför letade jag reda på en tomteluva när jag kom hem  för att dela med mig av sång-upplevelsen till frugan och Söt-Alice..


Alice verkade i alla fall gilla det..

Hustruns glada tillrop.. uteblev. Hon såg mest sömndrucken och skeptisk ut.. så jag blir alltmer övertygad om att det gått troll i min sångröst och att jag tog rätt beslut att låta bli sånginsatsen på vår förlovningsdag!



// Annika

2 kommentarer:

  1. Vad söt hon är lilla Evelina. Hade så gärna varit med. Upp till bevis när vi ses...tror inte din sångröst har rostat. Annars får du ligga i träning bara Puss o kram

    SvaraRadera