onsdag 29 januari 2014

Carpe Diem..

Den här ledigheten blev inte alls som jag tänkt... Först var jag ju uppe i Norrland och gratulerade min dotter som fyllt 20. Efter en härlig helg däruppe kom Vera-darling och hämtade mig i Gävle. Vi var hemma framåt kvällningen på söndagen.
Underbara älskade, vad jag alltid saknar henne när vi inte är tillsammans!!

På måndagen var det dags för personalmöte i Borlänge. Frugan följde med och hon passade på att se ut några klädfynd på kupolen, så när mitt möte var klart shoppade vi loss där innan vi tog oss till IKEA..
Ja, hela långa dagen gick åt och en hel del "bra-att-ha" fick följa med oss hem.

Igår började jag dagen med att plocka och städa medan Vera målade i källaren. Jag bakade en kladdkaka innan jag storhandlade på ICA.. en vacker tulpan-bukett till min hustru inhandlades också - man kan inte nog ofta uppskatta sin kvinna med blommor!

Vi fikade kladdkaka när mobilen ringde. Det var mamma.. det hon berättade fick mitt hjärta att stanna.. min söta, underbara, fantastiska älskade Mommi har fått bröstcancer..

Jag är hos henne nu. Jag vill vara här som stöd. Man kan inte operera. Hon har heller inte kraft att genomgå någon cellgiftsbehandling.. Jag ska sova här i natt.. på "hemmet" med mormor.



Min goa mormor!! Vi som sedan jag var liten tittat upp på stjärnhimlen tillsammans.. ofta hälsat och vinkat till varandra genom stjärnan.. Mommi, min ledtjärna!

Jag orkar inte ens tänka på att det hemska som finns i hennes kropp.

Hon känner ännu inte av det.. utan mår rätt okej.. fysiskt i alla fall.
Mommi ska i alla fall få någon form av medicinering.. något som förhoppningsvis stoppar upp det hela så länge som det bara är möjligt.

Vi lyssnar på Spotify, och Mommi hänförs över att alla gamla godingar som hon önskar går att avnjuta.

Nej, inget blev som jag tänkt, men jag är verkligen glad att jag åkte till Stockholm.. med sorg i hjärtat är jag glad att jag är här med min fina Mommi!



// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar