söndag 19 januari 2014

En vanlig morgon..

Klockan ringde vid fem. Jag kröp nära.. tätt intill min älskade. Lika kär, och mer och mer, för varje dag!

Vera klev upp.. och jag med, fast min klocka inte ringer förrän om en timme. Klädde mig i onepiecen som jag köpte på den där shoppingrundan vi nyligen var på. När jag kom ner drog jag på mig scooteroverall, kopplade Luna och gick ut.
OJ!! Vad mycket snö det kommit! Båda bilarna var gömda av ett vitt snötäcke.

Jag svepte undan den med armen och tryckte i motorvärmaren i hustruns bil. När vovven gjort det hon skulle gick jag in till nykokt kaffe som Vera gjort. Mmm, det doftade gott. Det doftade omtanke och kärlek.

Vi är så samspelta min fru och jag. Av kärlek gör vi saker för varandra helt automatiskt. Skulle nån för några år sedan sagt till mig att jag kommer kliva upp klockan fem, gå ut med hunden och borsta av någon annans bil helt frivilligt hade jag skrattat högt.

Men nu gör jag det gärna.. naturligt.. av kärlek!



Wow, jag är lyckligt lottad som har någon att älska! Och det gör jag av HEEELA mitt hjärta!!!

Godmorgon! Snart ringer min klocka och jag är redo för en ny dag!


// ANNIKA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar