fredag 10 januari 2014

Glad & ledsen över tentaresultatet..

Den 10 december tentade jag av sju områden i anatomi och fysiologi. Igår fick jag betygen och jag har väl aldrig blivit så ledsen över att något gått så bra!
Jag klarade alla områden, och fick högsta betyg i sex av dom..


Först blev jag superstolt och glad.. men sen blev jag så ledsen att jag bara ville gråta.

Jag förbannar min ålder, att det inte lönar sig att läsa i tre år med studielån och sedan bli färdig sjuksköterska och sänka min lön med omkring 2000 kronor!!

FAAAN!! Jag älskar ju allt som har med sjukvård att göra! Fast jag har bestämt mig för att inte läsa vidare kan jag inte låta bli att gå in på mina högskolesidor.. För skojs skull gjorde jag en "dugga" (ett testprov) för att se vad jag kan utan att ha sett föreläsningar, utan att öppnat en enda bok.. Jag blev godkänd!

Jag har det i blodet.. jag ville så gärna bli sjuksköterska..

Jag gråter inombords över de dåliga sjuksköterskelönerna!!

Sverige, för helskotta, det är dags för en förändring!!!

Men jag har ändå bestämt mig.. jag ska inte läsa mer. Idag har min älskade hustru lovat att trösta mig.. och att våra nya mobiler kommer gör ju ingenting alls. Det måste vi självklart fira!!


// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar