söndag 19 januari 2014

Många Prinsessor..

Igår var ju våra Små-Sessor här och kalasade,då fick dom varsin Prinsess-krona..

Men när kalaset och lekarna var slut och barnen åkt hem..kunde vi inte motstå frestelsen..

Vi var bara tvungen att prova dom ..ville väl kanske vara Prinssessor vi med..men känslan infann sej inte riiiktigt.??




Den enda gången som den där ÄKTA Prinsess-känslan infunnit sej, var när vi gifte oss..DÅ kändes det som att vara Prinsessa för EN dag..

Men jag lever i en Saga...







Tänk att klockan ringer strax före 5 på morgonen och man ska ut och jobba ett förmiddags skift..
(vilka jag AVSKYR!)

Och din respektive är ledig och får sova hur länge den vill.. Avundsjukt kan man lyssna till dennes lugna andetag..och går motvilligt ur sängen och dom sov-varma fötterna möter det kalla golvet..

Det gör inte min Fru.. HON kliver upp med mej VARJE gång jag jobbar förmiddags skift!! Nu snackar vi kärlek på hög nivå alltså.. kl 5 !! För min skull..

Klockan ringer strax före 5 , vi kurar ihop oss en stund innan jag går upp och börjar mina morgon bestyr.
Sen sätter min älskade sina sov varma fötter på det kalla golvet.. frivilligt , av kärlek ..och går upp !

Hjärtat svämmar över ..
Känslan att vara såå älskad vinner över känslan att vara Prinsessa..
I mitt hjärta finns, MIN älskade Prinsessa..
ALLA  dagar..

Sen vågar jag nog påstå att små flickorna är braaa mycket sötare som Prinsessor i sina kronor !

//VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar