onsdag 15 januari 2014

Revaxör.. VA!?

Jag var och hälsade på mina föräldrar i helgen som var.. och vi gick på bröllop.. mitt och Veras bröllop!
Mamma och pappa hade inte sett filmen.. som blev vårat kvällsnöje. 
Jag återupplevde bröllopsdagen, med samma känslor av euforisk kärlekslycka och en stor portion nervositet.. 

My god, vad kääär jag är i min fru! 

Igår, en stund innan vi skulle åka till Gävle, lyssnade jag på en lista på Spotify.. och samtidigt som jag läste Veras inlägg "Blixt handla" spelades vår bröllopsvals upp.. <3 Kärleken bara vällde över mig! <3

Hon är min vackra hustru. Jag älskar henne mer än jag kan beskriva.. 
så självklart kunde jag tänka mig att för en gångs skull shoppa loss med henne!

Och det GJORDE vi.. hela långa eftermiddagen!! Både kläder och praktiska nyttoprylar inhandlades.. exempelvis har jag en tid känt behov av en ordentlig öronrengöring (Revaxör är ju grejen för det, med en tillhörande liten sköljblåsa). Äntligen blev det inhandlat.. tyckte Vera också tror jag.. hon längtar antagligen efter en bättre hörsel hos mig, hon med. 

Vera-darling tog med grejerna när vi skulle gå och lägga oss.. var hon helt säker på.
Men INTE låg dom på sängbordet som hon sa..
  "Har jag blivit senil?" undrade hon.
Hon gick tillbaka till toaletten och kollade om hon glömt kartongen där när hon borstade tänderna.

Nej, märkligt!! Den fanns ingenstans.

  "Jag HAR blivit senil, sa hon och gick ner för att leta på nedre våningen. Sedan hörde jag henne brista ut i jordens asgarv. "Bejbii, kom och kolla!!"


VA!? Vem gjorde det där?


Ja, vem tror ni?

Vad trött jag blir, Luna!!


Jag hör fortfarande ingenting.. så nu får du låna mig DITT öra!



// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar