torsdag 23 januari 2014

TUR..

What a day! Solen skiner. Det är en kall strålande vinterdag. Jag blir så glad!

Det får mig att tänka på den vackra vinterdagen vi var vid Främby udde och åkte långfärdsskridskor förra året.


Ja, glad och varm i hjärtat!

Tänk vad många minnen jag och Vera har hunnit skapa på bara 2 år och
3 månader.. och fler ska det bli. Vi måste ju självklart ta oss dit för en tur i år också.. lite längre fram, när solen värmer mer och man kan sticka näsan i vädret.

Och apropå tur så börjar min långledighet, som infaller var tredje vecka, idag - ledig i 9 dagar!! Ja, men har man tur som fått ett sånt schema?! STOR tur, tycker jag!!

Nu när jag körde hem på morgonen blev jag bländad av solen..

Härom kvällen när hustrun och jag förfärat märkte att vi hade dåligt med cigaretter drog vi bara på oss varsin scooteroverall och flängde iväg till "Time" (Hofors snabbköp).

När vi kom in i butiken fastnade vi av någon anledning vid solglasögon-stället.. ganska märkligt med tanke på hur vi var klädda, att kvällsmörkret var kompakt och att det var en ruggig vinterkväll..

I alla fall så tycker jag det var tur att vi gjorde det, för när solen bländade mig idag kunde jag sätta på mig mina nyinköpta solbrillor.


Min vackra kärlek sover efter nattjobb.. men när hon vaknar ska jag dela den här vackra glimrande dagen med Henne - Hon med stort H, som är min, som jag älskar mer än jag kan beskriva i ord!!


// ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar