fredag 31 januari 2014

Viktigare..

 Annikas besök hos sin älskade mormor, vars tid hos oss är nu begränsad.. satte igång en del djupa tankar. . Jag är glad att hon var ledig och kunde åka till sin mormor som fått cancer, några dagars kvalitets tid..

Få lite tid att göra / säja det viktiga man vill..dagar att kunna se tillbaka på.
Att inte någon ringer och ger ett plötsligt dödsbud..att man fick värdefull tid.


27 år är det mellan dessa bilder på mej..antagligen lika lång tid som jag har kvar att leva.. 27 år..låter
mycket i dom ungas öron, inte i mina.. Dom 27 år som gått mellan fotona, gick i rasande tempo..

Livet är inget evigt..tiden man har prioriteras..Och just nu när jag jobbar den otroligt tidskrävande 4-skiften som sväljer mer tid än nåt annat, hinner jag inte med mina prioriteringar.

Därför beslutar jag mej för att lägga ner matematiken, jag åker hellre hem till min mamma och fikar några gånger i veckan..

Det känns viktigare ..

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar