lördag 1 februari 2014

Broddar..

Frugan åkte till jobbet imorse och klarade sej undan snöskottning idag igen ..

Men efter gårdagens chips och dip "mölande" satt det nog inte i vägen..

Sen kom lilla Alice ,   som var såå förkyld lill pluttan.. besvärligt med det däringa snoret.. rinner hela tiden , på nappen och så får man på händerna..torka ,torka..

Men en liten pulka färd till morsan blev det, där vi fikade innan vi gick hem och slappade till en film..

Lillan (och förhoppningsvis bacilluskerna )återlämnades till sin far mot kvällen.

Som för övrigt ska sälja sina möbler, eftersom han ska ta över våran soffa då vi köpt en ny!

Så om någon läsare i Hofors vill köpa dom, ser dom ut såhär och kostar 300 kr.





Våran nya soffa är en BREEED divan med 2 sits, inte riktigt vad vi var ute efter men eftersom man inte (hör och häpna, PÅ IKEA) kunde köpa lösa delar så som armstöden..så sket vår original plan sej !



Där kommer vi ligga sköööönt framför tv:n och mumsa godis..
Och övergången från soffpotatis till det motsatta "hurtbulle"..blir smärtsamt påminnande ..

Jag lovade nämligen Annika vid ett svagt ögonblick att vi skulle springa Hammar-dammen , en gång i veckan ..bara jag (som hon) köpt broddar.

Detta har jag ju inte ansett varit ett brådskande ärende ..om ni förstår.. så inga broddar inhandlats!

Vid dagens fika hos morsan, som är hurtbullen nr 1..nämnde jag detta och "vips" råkade hon ha ett par extra broddar ..som jag fick !

Så kära med-motionärer, det är ingen som bygger en alpin skid-anläggning med snökanon vid Hammarn .. det är bara jag och Frugan som fått på oss broddarna och joggar runt lite..


// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar