tisdag 4 februari 2014

Grattis Sofia på 24-års dagen!

För 24 år sedan, när jag skulle föda mitt andra barn, var min plan att bada bubbel. Det hade barnmorskan sagt att man kunde få göra om bara allt såg bra ut när det var dags.

Av erfarenhet från min första förlossning - som tog 18 timmar - var jag helt säker på att det skulle finnas gott om tid för ett skönt smärtstillande bad..

Så när jag kom in till BB, med regelbundna men ändå fullt uthärdliga värkar, gjordes en undersökning.

   "Jag har hört att man kan få bada bubbel," sa jag när det var klart.

   "Lilla gumman, det hinner du inte. Du ska föda barn nu."

Efter bara en liten stund började krystvärkarna och nio minuter senare föddes min fina dotter. 

Sofia, en sötnos, en ljuvlig lintott.. min goa, fina unge!




Under tonåren hann Fia-lottan byta färg på kalufsen fler gånger än det går att hålla reda på.. Visst var hon cool i grönt/rosa hår.. men idag har hon insett att om man ideligen färgar sitt hår blir det förstört.. 


Så till Fia säger jag ett STOOORT grattis på födelsedagen!!!

Du kommer alltid vara min färgklick och älskade unge - även om håret inte skiftar färg så ofta längre!



// mamma ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar