onsdag 5 februari 2014

Innovativt

Jag ringer varje dag jag är ledig.. och när jag inte kan ringa så gör Vera det. Det gör skillnad när man är gammal, när man har fått en diagnos, om det finns människor omkring som bryr sig.. som kan vara ett stöd och lyssna.

Jag tänker på det. Jag inser att Mommi kommer att bli sjuk.. men jag vet inte när. Jag blir ledsen.. gråter för att jag inte kan finnas hos henne hela tiden, gråter för att jag inte kan tänka mig en tillvaro då hon inte längre finns ibland oss..


Vera tröstade mig häromdagen och föreslog att vi kanske kan ta hem Mommi nästa gång jag blir långledig..

Genast sken jag upp. Ja, det vill jag! ... Men.. är det ens möjligt? Vi behöver ta ner en säng på entréplanet så att hon kan vila under dagtid. 

Värre är det att fixa en toalett på entréplanet. 
Vi grubblade en stund.. 
Jag tänkte att det kunde fungera med en dusch/toa-stols hjälpmedel.
    "Men var får vi tag på en sån?"


    "Om nödvändigt kan vi ju åka och köpa en vanlig stol på loppis och bygga om den till en toastol", föreslog Vera.


Hehe.. Hon är så innovativ och händig, min hustu!

Men faktum är att när jag letade på nätet upptäckte jag att dessa "nödvändiga stolar" fanns redan på 1600-talet - så nytänkade var det ju knappast.

I alla fall har jag hopp om att vi löser toa-problemet.. för att grunna vidare på nästa hinder - duschen har vi i källaren, och det går ju inte så bra.


Men också där kom vi fram till en möjlig lösning.. 
man kan enkelt duscha i simhallen.

Sen är det rullstolen kvar.. och vi grunnar vidare.

Idéer mottages gärna!



// ANNIKA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar