lördag 18 juli 2015

Gotland...

Vi är på Gotland.. som jag redan skrivit på min blogg lotuskrona.blogspot.se . Men jag gör ändå ett litet snabbt sammandrag av resan..en resa som vi gjort tre somrar i rad, den första som bröllopsresa..sen var vi sålda på Gotland!


Ankomsten gör en lika lycklig varje gång..Måndagen strövade vi omkring i Visbys gränder, runt muren ,genom botaniska trädgården..innan vi åkte vidare mot Fårö. Ett par ringar köptes, Gotlands rosor såklart!





Vi hittade en riktig pärla på Fårö och parkerade oss där,följande dag bjöd på kalasväder..och spenderades på stranden som låg endast ett tiotal meter från husbilen.




En dag överhörde vi ett samtal mellan mor och dotter ca 10 år.. Dottern sa till sin mor:"Jag tror dom är systrar" Och menade då oss..antagligen för att vi har lika bikini..

Modern lutar sig mot dottern och viskar.. Förmodligen nåt om"lesbisk". För Flickan tittar förvånat på sin mamma och utbrister : "Vadå Bläckfisk !?"  :)














Två soliga härliga dagar stannade vi på Fårö innan vi åkte vidare igen..


Vi åkte "hem" till Tofta..där vi hann se den vackra solnedgången..underbart!


"Hem "..därför att det är här vi tillbringat mest tid..även här har vi hittat en pärla..Men om nån har tips om "pärlor" på Gotland , så mottages det gärna. Vi bor ju inte gärna på camping utan åker hellre runt och fri-campar  på vackra platser.
Tofta var lite blåsigt..määään dää gö int nå ..för då hittar man bara en sån grop i sanddynorna och parkerar sej i..



Vi har fångat solen varje dag sen vi kom..

Idag(Lördag) var enda dagen som det stänkt lite regn..men det gjorde inget för vi hade bokat in oss på Stenslipningskurs.
Men vi började med att stanna vid en av dom steniga stränderna för att "fynda"..Vi hade ju ingen aning om vilka eller ens OM stenarna kunde användas.  Den svarta stora stenen jag plockade gick att såga/slipa, så den valde jag..Annika valde en flera miljoner år gammal fossil korall.
När stenarna valts , gick vi ut i butiken för att välja en form på stenen vi skulle göra..Annika valde oval..och min fick en naturlig vacker form när den sågades så jag valde att slipa den som den var. Instruktioner om slipning i olika faser gavs..slipa, slipa,slipa..
Dom färdiga alstren.. två halsband..som vi gjort! :) Extra roligt att jag plockade min på stranden.
 Glada och nöjda lämnade vi Visby och Tackar Sussie på Gotlands smycken för att vi fick komma och uppleva detta.

Stenarna vi bär representerar den andre..min mörka sten och Eviga Kärlek..

// VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar