onsdag 26 augusti 2015

Jag samlar ihop mig ...

När bloggtorkan slog till trodde vi att varsin ny blogg, med mer personlig touch, kunde hjälpa upp det hela. Med facit i hand - det gjorde det inte!

Eftersom inläggen kommer så glest som flera veckor emellan ser jag ingen anledning att fortsätta hänga vid min Lotuslogg, så jag samlar ihop mig och gör samtliga inlägg här på vår gemensamma Lotusblomster igen.


Jag trodde det skulle vara kul med en "skrivinriktad" blogg som kanal för mina författardrömmar. Men jag kände mig ensam och vilse i bloggdjungeln trots att jag lämnat vägbeskrivning och jag visste att Vera och andra läsare hälsade på mina inlägg.
Jag tänker inte radera bloggen. Nej, bara låta den vila tills den kan behövas som författarblogg. Vilket jag hoppas från tårna verkligen kommer ske!

Nu valde jag en bild på Veras fina tår ... 
och det är okej för jag vet att hon hoppas från tårna hon med!

Jag gjorde faktiskt ett inlägg i förrgår. Det var ämnat som gästbloggsinlägg i en annan blogg. Men de har inte hört av sig på ett par dagar så jag sippar i mig lite avsvalnat kaffe och beslutar mig för att publicera det jag skrev själv:


 "Nu har vi fått Allers!" sa Vera glatt när hon hämtat in posten.

Ivrigt bläddrade vi i Nr 36 och hittade reportaget "Håll kärleken vid liv" av Carin Hedberg på sidan 17. Vi läste en intervju om oss och vår fantastiska kärlek för femte gången i en tidning.

Många gånger har vi undrat över varför just vi är så intressanta att vi blir tillfrågade om intervjuer. Vi vet inte det men anser att vi självklart ställer upp varje gång någon frågar. Det gör vi för att det är viktigt att förmedla att kärleken kan se olika ut. Även om vi själva aldrig har haft några problem med människors bemötande så har långt ifrån alla homosexuella par samma tur, och ju fler gånger man belyser vår kärlek i media desto mer
normaliseras hbtq-frågorna.
Jag läser i reportaget:
   "Men de har också en dröm. I dagarna har Annika skrivit klart ett bokmanus som de båda arbetat med och som de hoppas få antaget på något förlag.
   - Det är vår gemensamma dröm. Manuset handlar om vår kärlek, men har formen av en spännande deckare."

Och det är våran dröm! Vi delar redan med oss av vår kärlek genom intervjuer och genom bloggen.
Men om vi kan få manuset "Lustjakt" publicerat så når vi ut till fler människor och normaliserar kärlekens olika perspektiv ytterligare.


Att skriva en spänningsroman med oss själva som förebilder för karaktärerna Jessika och Erika gick förhållandevis enkelt. Särskilt lätt var det att skildra vår magiska kärlek trots att det skrivna ordet aldrig kan mäta sig med verkligheten.

Manuset är ännu inte antaget hos något förlag. De flesta vi skickat det till har inte svarat, så vi hoppas fortfarande på att vår dröm ska gå i uppfyllelse.
Och även om ingen skulle vilja ge ut "Lustjakt" så fortsätter vi med nästa manus. Vi bollar idéer till synopsis tillsammans och har så fantastiskt roligt under tiden.

// Annika


Vi fick alltså hem Allers i postlådan i förrgår. Har ni läst reportaget? Annars har ni chansen hela denna vecka när tidningen finns i butik. Det är egentligen lite märkligt ... Jag har hör att det svåraste ska vara att marknadsföra sig och få kontakt med media ... Men jag tycker att det svåraste är att ha det utan att ha en publicerad bok att sälja. Så kära förlag som sitter med vårt manus - Läs det! Läs HELA!



3 kommentarer:

  1. Hej på er!
    Jag jobbar på med er beställning. Just nu paus och äter en förskräcklig svartkålssoppa! Jodå jag har lagat den och det var nog både sista och första gången jag åt det. Finns betydligt godare soppor och framför allt godare vegomat.

    Känner så väl igen mig i detta att rädda bloggtorkan med NY blogg! När jag började blogga för en evighet sedan skrev jag hela tiden. Så tog det stopp. Jag började på en ny blogg och så har det hållt på ett par år. På vägen miste jag läsare men det som skrevs i mina tidigare helt anonyma bloggar vill jag inte stå för längre, hon som var jag är inte den som var då idag. Den jag är idag är lite försiktigare samtidigt har jag landat i den som är jag. Det är bara så svårt att få ordning på henne ;) och jag spretar vidare och kanske en dag hittar jag det jag söker så väl i blogglivet som i mitt verkliga liv även om den där bloggen och jag är ett. Bloggtorka är hemskt att ha.
    Jag köpt Allers! Så klart måste jag få läsa er 5:e intervjuv- de övriga har jag läst. Klart det behövs skrivas om ER!

    Så detta om att gästblogga - tycker nog det är lite oförskämt att inte höra av sig. Tänk jag har aldrig tänkt på detta att ha gästbloggare. Det vore ju förstås en idé och på så vis nå ut till fler? Vill ni gästblogga hos mig? Ni får det om ni vill.

    NU ska jag försöka varva ner lite - har inte en riktigt bra dag. Men vet ni det är sådant som händer och det får man leva med.

    Kramar till er båda!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ann-Charlotte! Du skriver alltid så levande och läsvärda kommentarer! Jag gästbloggar gärna hos dig vid tillfälle! Just nu händer det massor av spännande saker så jag har en del att fundera på så allt blir till det bästa. Men vi tar gästbloggen när allt lagt sig lite ... Det är roliga saker på gång så uppdateringar kommer! :)

      Radera
    2. :) Låter spännande! Ser fram emot glad uppdateringar - inte för att ERA uppdateringar någonsin är ledsamma :)

      Hojta till när och om någon av er eller båda vill gästblogga hos mig, skulle vara var roligt tycker jag.

      Radera