söndag 6 september 2015

Den som lever får se ...

Söndag morgon och älsklingen sover ...

Jag har i vanlig ordning satt mig vid datorn med en kopp kaffe. Lite FB, lite Insta ... men framför allt för fundera vidare på bokens baksidestext och en författar-presentation. Jag tror banne mig det är det svåraste av allt - att sammanfatta 471 sidor (för närvarande) i ett enda litet stycke där man ska locka till läsning utan att avslöja något väsentligt alls! 

I förra inlägget skrev jag att ett TV-team skulle komma igår. Men de hade fått förhinder och kommer en annan dag istället. Nu vet jag i alla fall bättre vad de vill med Hofors. Men lika lite som jag kan avslöja gåtor från "Lustjakt" tror jag inte de vill att jag röjer deras idé. 

Den som lever får se ... :)

I morgon är det dags för arbetsprövning nr 3 på jobbet. Jag ska utvärdera en tid för att se om jag klarar mitt jobb fast axeln fortfarande är ganska stel. Det är min egen önskan. Eftersom smärtan blivit så mycket bättre kändes det som att det kunde fungera att komma tillbaka. 


De första två passen har i alla fall fungerat riktigt bra. Jag har fått tänka om lite och fått hjälp av kollegor att prova moment på andra sätt. Men det är verkligen skönt att "jobba" igen och jag hoppas jag kan återgå till ordinarie tjänst så snart som möjligt!



// ANNIKA




3 kommentarer:

  1. Lycka till med att arbetsträna :) Skulle du operera axeln eller blev det inte så? Jag hoppas du slipper för det låter inte särskilt skoj det.
    Väntar med spänning på boken! Sammanfattning eller recension är jättesvårt att skriva utan att avslöja för mycket.
    Tänkte på er när jag så en engelsk tv-serie som visserligen gått ett tag på måndagar kl 21 i TV1! Se den ;) Jag tror ni skulle gilla den. Kanske den finns på play? Skit det är bara de två senaste avsnitten man kan se. Den heter Vår stora kärlek. Jag hoppas den kommer på DVD för den är rolig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag vet inte ännu om det blir någon operation. Axeln är bättre - värker mindre men är stel. Jag ska till ortopeden snart för en bedömning. Jag vill ändå prova att jobba - se vad jag kan, och hittills har det fungerat. :)
      Också jag väntar med spänning på boken! Lektören är kanon och har riktigt bra synpunkter till redigering ... vi får se om allt hinner bli klart till Oktobersläppet - i så fall kommer boken ut i feb/mars.
      Och tack för tipset till serien! Tyvärr finns det inte mycket tid för bloggen just nu. Men när det händer något extra kul uppdaterar vi så klart!
      Ser fram emot att få hem tavlan! Ha det gott! Kram!

      Radera
    2. Då håller jag tummarna för att den kommer i feb/mars!!! Heja heja!!!!

      Radera