tisdag 1 september 2015

Händer mycket ..

Sen jag bloggade sist så har vi hunnit med en del .. Först jobbade jag en vecka ..fötterna grät stort över att bli påtvingade både strumpor och skor igen!

Sen fick jag några dagar ledigt och vi bestämde impulsivt att åka tillbaka till Gotland eftersom finvädret skulle hålla i sej .. DÅ blev fossingarna glada igen..




Denna gång tog vi en sväng till södra Gotland, Hoburgen..som vi insett att vi får lägga mer tid på vid nästa besök..










 Vi tillbringade mestadels tiden på stranden.. som nästan var helt folktom såhär efter semestern..




Gotland sviker inte, stor sol varje dag .. Vad vi älskar denna ö !!


Om man blir lite rastlös i solstolen kan man som vi , lämna den och göra en solstolle i sanden .
Vi döpte den till Sandy..och hon blev uppskattad/fotad av strand-promenerare..
Dagarna gick fort och det blev dax att hämta upp Luna som varit hos Mormor och morfar igen. På hemvägen stannade vi i mysiga Grisslehamn.


Där blev det mera sol och bad.. 


Sen var det dags att återvända till vardagen igen.. 

Vi  fick besked att manus SKA bli en bok !! Hurra.. nu väntar en ny spännande resa!


Vi blev uppringda av ett tv -team som skulle göra nåt om bruksorter, och på deras bord hade bla Hofors landat.
 Dom letade efter intressanta Hoforsbor och undrade om vi ville ställa upp och möta dom.. Mötet blev i lekparken eftersom vi hade barnbarns flickorna den eftermiddagen..
Vi berättade och svarade.. och igår ringde dom igen! Denna gång ville dom komma  på Lördag och spela in ett sk pilotavsnitt , jag hinner inte genomgå en total make-over innan dess, men hoppas på en bra hårdag iaf !

Nåt som ska få en make-over är vårat hus, vi har bestämt att byta alla fönster och dörrar innan vintern.. Det kommer bli sååååå fint !



Så som vanligt har vi mycket på gång och varvar det med vardagsbestyr såsom jobb och bilbesiktning mm..
Trots att läppstiftet var med, blev det ETT  nedslag på Pärlan...då kan man undra hur många det skulle blivit om jag INTE hade haft det med !? :) 

Det här inlägget skulle kunna bli hur långt som helst märker jag .. vår stora tv har gått sönder (hur ska jag klara mej??), Jimmy pastor Singel tänker överge mej(hur ska jag klara mej??), Annika ska börja jobba igen (hur ska hon klara det??), det händer så mycket att  några bekymmer om VAD vi ska göra med tiden har vi inte..Tvärtom ..svårt att få tiden att räcka till , till allt och alla.. med andra ord semestern är minsann över !!

// VERA 

6 kommentarer:

  1. Men jag gråter ju här av glädje! Grattis Annika! Jag visste det skulle hända! Grattis båda förresten till detta, för jag vet ju att Vera är ett stort stöd. Vet knappt vad jag ska säga!!! Lova bara att signera det exemplar jag köper!! För såklart ska din bok få hedersplatsen i min bokhylla bland mina favoriter! :)
    Men så trist att "mista" en bra arbetskamrat Vera! Har gillat att läsa om honom, han verkar vara en rolig prick.
    Åh... så skönt det såg ut att vara på Gotland. Nu vet jag vart man ska åka nästa år, efter den normala semestern är slut. Jag gillar ensamheten och tystnaden. Får jag inte med maken får jag väl dra iväg själv. Om han finns kvar då.
    Grattis grattis igen!!! Jag är ärligt glad för er skull att det blir en bok! Det blir EN BOK!!! Men det är ju enormt stort. Hurra hurra hurra hurra! Fasiken trodde jag inte var så blödig, men jag gråter nu :)
    Ja, just det kommer foton på bilderna till helgen. Jag väntar på lite sol så jag kan fota bättre ;) Det blev tre att välja mellan. Själv tycker jag nog bäst om den jag gjorde först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, gulle dig! Jag gråter nästan av att du blir så rörd. Och självklart ska du få ett signerat ex! Inte köpa utan få, som tack för hjälpen med bra förslag till redigering. Min egen reaktion när förlaget hörde av sig ska jag berätta om i ett inlägg ... Galet! Hahaha ... Det är massor som händer nu och det är en spännande resa med bokutgivning och ev medverkan i TV. Du ska ha så väldigt mycket TACK för allt stöd och hjälp du gett! Kram

      Radera
    2. Jag finns här när du/ni behöver hjälp med nästa manus! :) Om det behövs, nu när du fått ett förlag lär du få all hjälp du behöver från dem. Det var EN ÄRA att få att läsa ditt manus. Från djupet av mitt hjärta så var jag stolt över att få den förmånen, för jag ser det som en förmån. Jag ser fram emot ditt bloggande om den händelsen Annika :)
      Förresten jag kanske tar er på orden och hälsar på nästa gång jag känner mig benägen att rymma hemifrån.

      Radera
  2. Jag glömde_ grattis till medverkan i teveprogram!! Hojta när det blir, det måste ses :) Grattis grattis!!!

    SvaraRadera
  3. Anna Hedman Halmstad2 september 2015 00:36

    Jiiippppiiiii :D :D :D :D :D <3 <3 <3 <3
    Graaatttisss Annika till att det blir en bok :D
    Som ni har längtat och jag med :) Vill så gärna
    ha ett signerat ex när denna införskaffas :) :) :) <3

    Nej. Ska Jimmy sluta :( fy så tråkigt :/ Har varit roligt att läsa om honom.
    Åh va kul med tv-programmet :) Ni får säga till när det akall sändas för det vill jag se :)

    Åh Gotland ser så otroligt mysigt ut. Får åka dit någon gång ned frugan :)

    Kraaam från mig till er båda <3 <3 <3

    SvaraRadera
  4. Jaaa, Anna du måste absolut ta Frugan med till Gotland.. jag lovar att ni inte ångrar er..Och jaa, skit-jävla-förbannat-tråkigt att Jimmy ska sluta.. men det tar jag mer om i min egen blogg eftersom det är av lite mer privat karaktär.. denna är ju vår gemensamma. Och YES !!! det BLIR EN BOK :) :) du får den säkerligen signerad sen . Kram till er

    SvaraRadera