fredag 4 september 2015

"Lustjakt" blir utgiven bok!

Förra veckan hände flera oväntade och omvälvande händelser. Vera sov efter nattjobb och jag skulle iväg för att hämta barnbarnen när min mobil plingade och visade att jag fått ett mail. Jag läste att ett förlag såg potential i mitt manus och de undrade om de kunde ringa mig ...

VAAA?!!!

Jag hann inte mer än svara att det gick bra innan jag skulle iväg. Till saken hör att jag knappt rört bilen på fyra månader eftersom jag haft sådana besvär med axeln. Tankarna snurrade som en virvelvind i huvudet när jag satte mig i bilen och började backa ut från gården. Men jag fick genast ställa mig på bromsen när jag såg att sopbilen ställt tunnorna i vägen. Jaha, så jag klev ur och flyttade dem åt sidan. Raskt klev jag in i bilen igen för att komma iväg. 

Gissa om jag blev förvånad när jag upptäckte att jag var utan chaufför!!! Jag hade satt mig i passagerarsätet av gammal vana eftersom Vera mig kört så länge. Jag bara bröt ihop!!!

Jag hämtade Evelina på dagis och körde sedan vidare för att hämta Alice ... Det tog fem minuter innan jag insåg att jag körde mot hennes gamla adress ... Herregud! Det är snart ett år sedan de flyttade därifrån!!!

Jag insåg att jag var tvungen att skärpa till mig ordentligt om vi skulle komma helskinnade hem igen. Det gick i alla fall bra. Och efter glädjetjut och galen dans tillsammans med Vera och storögda småtjejer var det dags att träffa TV-folket ...


... Om jag ska vara helt ärlig så minns jag faktiskt inte så mycket av intervjun. Att de ska komma tillbaka för ett pilotavsnitt i morgon kan bero på att vi kunde sköta oss ... eller på att JAG gjorde intryck av att vara vimsigare än vanligt!

Ni förstår nog att det tar tid att smälta att våran "Lustjakt" ska bli utgiven. Det här är helt okända marker för mig så det är skönt att ha kunnigt folk vid min sida. Jag tar det i etapper ... och just nu är vi inne i en första gemensam redigering. 
Jag funderade på om jag skulle göra det här inlägget på min "Lotuslogg" som jag skapade för att ventilera mina författardrömmar. Men jag kom fram till att jag hellre gör uppdateringar om kommande publicering här på vår gemensamma blogg. 

Det vill jag göra av flera anledningar - dels för att vi skapat karaktärerna "Jessika och Erika" med oss själva som förebilder, och dels för att Vera har varit delaktig med idéer och redigering. Jag skulle aldrig ta av henne äran för det! Hon är blygsam och säger att jag har gjort det stora jobbet som skrivit storyn. Men jag VET att det inte skulle blivit klart utan henne! Hon har stöttat, peppat, tagit del och alltid lyssnat på mitt eviga malande om manuset.

Fatta, vilken bäst fru jag har! Vi kompletterar varandra och är ett perfekt team!

Tack Vera! Jag älskar dig!

Ni är ett gäng som hjälpt mig med redigering, korr- eller testläsning! 
Jag vill tacka er ALLA!


I morgon kommer TV-teamet ... Livet är SÅÅÅ spännande!



// ANNIKA



1 kommentar:

  1. Det är så spännande! Kan knappt vänta :) Tänk bara att få ett sådant mail!!!
    Måste små le åt att du satt dig på fel sida av bilen :) Vem har inte gjort det? Och det var jag som skulle köra.. .det gick inte så bra utan ratt kan man säga. Haha.. välkommen till vimsegänget i denna värld!
    Lycka till med teveinspelningen! Är den idag? Eller är jag helt dagvill nu.
    Sorry to say är jag förkyld och har ont i halsen. Funderar på en ny målning, men måste nog ta itu med att städa... vill helst bara krypa ner i en låda och stänga till med silvertejp.. kanj u stanna där ett tag.

    SvaraRadera