tisdag 29 september 2015

Nya fönster...

När man väääl har accepterat att hösten är här..det tar lång tid att acceptera det, man vill ju så gärna hänga sej kvar i sommaren..

Men iallafall.. så är det ju lite mysigt att börja tända ljus i mörkret och bada värmande skumbad med Frugan.


Mindre mysigt är det att ha fullt av hantverkare, verktyg och virke i varje rum..men det  värmer det med sen, när fönstren är bytta!









Vi har lite tur.. vi kan rymma ut till husbilen som står på gården.Så här huserar vi medan kaoset pågår..


Igår var första arbetsdagen utan min wingman Jimmy ... det kändes konstigt, otroligt tomt..

Ingen som plågar mina öron med musik dom inte vill höra, golfhistorier som är alltför långa, raggningsobjekt som är alltför unga,haglande felsägningar,stammande skämt,ständigt nynnande/sjungande, den orubbliga tron på att han är svärmors drömmen..och att hans mellan namn är ödmjuk ... Allt är borta !

Och jag saknar det ... MASSOR !!

Som ni märker så är vi inte lesbiska manshatare ... finns ju dom som har den förvridna tron..

Jag gillar alla killarna jag jobbar med, jättemycket ! Vad jag inte gillar,  är folk som inte tänker längre än deras näsa räcker ... och enfaldigt häver ur sej overifierad fakta utan att tänka ett varv till ...vad det får för effekt ...


Killen som är marknads/pr ansvarig för boken ,Jonas..ringde idag och styrde in oss på nya spår..slagkraftigt inom media.. tillsammans..vi..
Helhjärtat och tillsammans är vi vattentäta och skottsäkra... ett mantra vi har, som vi lever efter! 


"If you're searching for

that one person 

that will change your life, 

take a look in the mirror."


// VERA


1 kommentar:

  1. Neeej precis när jag skriva en kommentar hörs det ett piiiiiiip!!! Jag är smått trött på vår tvättmaskin som ropar ett högt pip pip jag är klar!! Precis som den förväntar sig att jag ska rusa iväg och tömma den. (tro mig jag hatar att hänga sockor så jag vet inte om jag rusar precis)
    Å vad trist att förlora en arbetskamrat! Det är ju inte ett dugg kul om man trivts ihop läääänge.
    Men vad roligt med nya fönster. Ser mysigt ut med husbilen också... haha.. jag kanske borde skaffa mig en. På den punkten är vi inte överens för den andra hälften vill ha husvagn och jag hatar sådana. Kan inget annat göra eftersom jag blev sjuk när vi var ute med den vi hade en gång. Så jag funderar på att byta ut den där hälften till någon som är mer lik mig, hahaha...
    Det citatet var bland de bästa jag har hört för det är ju så sant. Får jag låna den? Fick en tanke och en idé!
    Så skönt att du är frisk igen Vera.
    kram kram

    SvaraRadera