tisdag 15 september 2015

Sjukt Sjuk...

Men dra åt hel*ete vad sjuk jag varit !..För en rotfylld tand..

5 dagars ryggläge gör INGA under för håret direkt..Omg , där har jag och göra bara orken återvänder!.

Galet sjuk, galet ont ..helt borta av smärta och piller. Jag förvånades över min vekhet..eller mer över att det gick så fort att bli helt orkeslös när man inte kan dricka eller äta ordentligt. Kilona rasar och man försvinner i ett svart töcken..Varje ord som behövde säjas var en oerhörd ansträngning..

Att inte veta om man ska spy eller svimma i sitt försök att resa sej..men säkert som Amen i kyrkan kommer nåt av det ATT inträffa ..


Annika har funnits vid min sida heeeela tiden. Torkat spyor, hjälpt mej i duschen, försökt mata och vattna mej..oroat sej.

Hahahaha, kan ändå inte låta bli att småle vid det vaga minnet av ambulans killarna som skulle hämta mej..och gjorde misstaget att säja att dom skulle kanske svänga förbi en jourtandläkare !!!

Då, vände jag dom ryggen och sa att dom kunde åka igen, nån behövde dom bättre än jag.. Fattade dom inte att jag helt orkeslös..inte kunde röra mej, utan att spy eller svimma, och dom ville "svänga förbi"..lite som en sight seeing ? Näääähhäää dä blint nå ! då låg jag hellre still och hoppades på att mörkret skulle ta mej en stund till..

Till er som inte har nån fru ännu, leta på en , få henne att lova i nöd och lust.. jag lovar, det kommer du ha nytta av ! :)  Tack Älskade Annika, för att just du är min Fru <3. Jag älskar dej !


Jag är fortfarande superklen..inlägget får skrivas med pauser.. Jag gillar inte att associeras med ordet superklen, det är så INTE jag.. men jag är snart på banan igen.  Och jag är superglad av alla Krya på hälsningar jag fått även om jag inte orkat svara på dom..TACK ! Det värmer gott , mitt i allt.

Nåt annat som gjorde mej glad igår..var två grejer vi fick i postlådan.. Den ena var väntad, en tavla vi beställt  av våran numera vän och bloggläsare Ann-Charlotte..länkar hennes blogg här.


Vi har beundrat hennes många kvinnomålningar länge, och undrade om hon ville göra en till oss, fritt tolkad
av hennes pensel.. hon målade flera.. och valet var svårt men föll till sist på denna !
Den skall ramas in och få en speciell plats i vårt hem.

Det andra paketet var en total överraskning..

Det innehöll en stor fjäril tillverkad av ståltråd i regnbågens färger,två halsband och ett varmt brev..Hon ville ge oss fjärilarna för hon hade tänkt det när hon sett / läst reportaget om oss i Allers.  Det visade sej vara Ann-Charlottes vän  Sussie, och beskrivs som en duktig hantverkare och fantastisk Stjärnströsslare..
Tusen Tack Sussie! För värmande ord och vackra presenter, vi uppskattar det enormt.

Det kom verkligen på rätt dag , för vem gillar inte att få paket när man är sjuk!? :)



 // VERA

3 kommentarer:

  1. Vad en usel tand kan ställa till det! Hoppas du snart är helt frisk.

    Men vad kul att du bloggat om oss båda :) Jag ska genast skicka länken till Sussie :)

    Efter natten åskväder känns det inte så jättekul - dåligt med sömn och seg som attan framför mig står en sånglektion! Så just nu känns det mer som orden kommer ett i taget med stora mellanrum.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja visst är Ann-Charlotte duktig, jag älskar hennes målningar :)

    Krya på dig Vera.

    SvaraRadera
  3. Oj vilken otäck tandvända.! Skönt att du är på bättringsvägen. Så glad det gör mig att ni blev glada och tack för fina ord. Stora varma kramar / Sussie

    SvaraRadera