fredag 25 september 2015

Utgivningsprocessen går framåt ...


Då var det gjort! Veras tand gick hädan i tisdags - och det gick hur bra som helst! Jag är så glad att min älskling mår bättre!

Här måste jag verkligen lyfta på hatten för tandläkaren! På en kvart hade hon bedövat och tagit bort tanden i ett stycke ... och dessutom fick hon med kapseln där inflammationen hade sin bas. Det kallar jag yrkesskicklighet! Jag är hänförd och också skitglad att hon är min tandläkare!

Något mer som gör mig hänförd och glad ... nej, lyrisk, är den kritik jag fått av min lektör! Hon säger att "LUSTJAKT" är välskriven och att mitt skrivsätt påminner om Elizabeth George ... Nu läser jag ju inte böcker särskilt ofta så jag visste inte riktigt hur hon menade.

   "Enligt mig är det en av världens bästa författare", förklarade hon.

Hjärtat slutade slå för ett ögonblick ... nämnde hon "LUSTJAKT" i samband med världens bästa författare?!!! Jag blev så glad att jag kunde ha hoppat högt ... till månen och sedan le saligt på ett ulligt litet moln på vägen ner till jorden igen!



Igår pratade vi med formgivare, marknadsföring- och PR-ansvarig.
  "Jag har hört att manus är välskrivet ... och om den lektören säger det. Ja, då ÄR det så!"
Weiii!!! En ny vända till månen och tillbaka!!


För tillfället är det lugnt för oss på utgivnings-fronten. Men igår tänkte vi så att det knakade gällande bokomslaget. Vi var till Akademi bokhandeln och tittade på hur andra har gjort sina omslag ... Ansikten, ögon, händer, blodiga mordvapen ... fanns det redan många av. Vi vill ha något som sticker ut, en bild som väcker frågetecken och intresse så att man vill läsa baksidestexten ... Hmm! Men möjligen är vi något på spåren nu ... ?



Och från det ena till det andra, så undrar jag vad som händer med TV-inspelningen de gjorde för någon vecka sen? De sa något om att eventuellt komma förra lördagen också, men de kom inte ... ringde bara och ställde några frågor inför helgen? I och för sig så var det väl en jäkla tur att de inte stod med en filmkamera på farstun när Vera var så oformlig i ansiktet ... men ändå. Jag undrar hur det går? Vad händer nu? Blir det något eller inte?


För övrigt så har jag nu kommit igång med mitt jobb, och det är jätteskönt! Det har gått över förväntan fast jag får göra en del moment annorlunda. Axeln värker mindre men är fortfarande besvärlig ... Igår träffade jag äntligen ortopeden. Det blir opereration inom tre månader. Jag kan lova att jag ser fram emot tills allt är över - när jag inte längre har värk, och jag kan lyfta armarna rakt upp i luften i de glädjerus jag känner så ofta. Det ska verkligen bli skönt!





// ANNIKA




3 kommentarer:

  1. Elisabeth Georg! Jag säger bara OJOJ WOW :) Det säger en hel del det. Så spännande med omslaget. Jag tänker bara de där hemska djuret som är med, lotusblommor av någon anledning, båt och ödslighet... det ska verkligen bli spännande att få läsa och se resultatet.
    Å så skönt att Veras tand är väck- tänder och tandläkare ogillas starkt av mig.
    Jag hoppas du får din operation, att axeln blir bra så du kan hoppa och skutta i glädjerus igen :)
    Kramar till er båda! Det är lika roligt varje gång som ni skriver... jag är fortfarande kortfattad men jag är trött med det är glädjetrötthet så med mig är det ingen fara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har tänkt i liknande banor angående omslaget ... vi får se vad formgivare säger. De hade andra förslag som vi inte riktigt har nappat på.
      Ja, att Veras tand är borta är galet skönt! Jag jag har sällan eller aldrig sett någon ha så vansinnigt ont i hela mitt liv! Och jag SKA bli opererad inom tre månader, så nu är det bara att vänta på kallelsen och hoppas allt blir bra efteråt.
      Härligt med glädjetrötthet! I den arenan håller jag själv till ofta nu för tiden ... så vi ses säkert! ;) Ha en bra lördag! Kram

      Radera
    2. Ha en fin lördag båda två! Kul att ha er på fejjan också. Håller tummarna att operationen blir snart så du är bra till jul.
      Vi ska sortera böcker och fara till loppisen! Åh.. jag nästan gråter över att bli av med dem samtidigt som det ska bli skönt. Även om det riktigt riktigt skriker i mig att gå ut i skogen eller bara vandra på vägar på landsbygden - hösten är liksom min tid.
      Kram

      Radera