onsdag 28 oktober 2015

FAIL!

"Du är så skadad", brukar Vera säga. Och så är det nog ... När Vera åkte till jobbet för ett förmiddagspass vid fem-snåret klev jag upp för att mysa till service av datorer. För lika lyrisk som Vera blir av shopping blir jag av datorer!

Som jag skrev i förra inlägget är shopping lite gråskala för mig, och som synes roar inköp inte barbarnen heller ... 

Men finns det något bättre än att jobba med en segpropp till dator som börjar "bete sig som folk" och svarar rappt på kommandon?! Tyvärr lyckas jag inte alltid ... igår gjorde jag inte det. Jag kunde inte laga en laptop ... skärmen var svart när jag fick hem den, och det är den fortfarande trots att jag kunde köra uppdateringar på en extern skärm. Sånt gillar jag inte! Men jag inser att det förmodligen inte är något fel i mjukvaran, och hårdvarufel är inte mitt område. 

Nog om det. Något som också roar mig är såklart manusarbetet, så det kör jag igång med nu! 
Timmarna kommer flyga tills älsklingen är hemma igen. Kanhända att vi - som de gamla tanter vi är - måste ta en liten middagsvila idag. 


// ANNIKA


1 kommentar:

  1. Nä shopping - nja - ibland - inte alltid - inte så ofta - köpa skor ska gå på två minuter annars får det vara - sist jag shoppade med tjejgänget så hörde jag vännen min säga "NU har Ann-Charlotte stängt av" - jag höll på somna på stående fot ;) Datorer kan jag inte laga men gillar att använda dem. Barnbarn har jag inga så här är risken bara den att det är jag somnar över kundvagnen...

    SvaraRadera