fredag 30 oktober 2015

Halloween...



 Inte så mycket Halloween firande här i helgen. Det enda hemska är... att hemmet är invaderat.. av DATORER !  Annika har en hel drös att fixa till. De sex datorernas sken lyser spöklikt upp det annars så behagliga vardags rummet..hua.. Min Fru  anser att detta är MER än nog Halloween-firande,hon älskar ju att greja med dom små kusligt lysande framtidslådorna!


Jag är inte riktigt av samma åsikt..fula och kontrollerande.."tryck här, gör så, gå vidare,.OM jag inte gör som den säjer , nekar den mej åtkomst till saker jag vill åt. Den kan inte ens kompromissa.. man måste göra som DEN vill.. Jobbig pryl ! 

Annika brukar då få göra sin "handpåläggning"och jag får tillbaka den snäll och medgörlig igen. DÅ är den riktigt bra att ha, lär mej massor av saker,ger bra förslag. Som en helt egen turistinformation, fast bara för mej, med livet och världen att upptäcka. 

Handpåläggningen kallar hon Uppdatera &Installera , ord som får hennes mun att le stort när hon uttalar dom... så skadad ! :)

Men jag är ändå glad åt hennes tekniska böjelse , den gör att jag utan nekande kommandon kan söka efter information jag behöver när jag ska skriva bok..
Vilket jag ska göra nu..i de sex datorernas sken ,intill min lyckliga Fru !

// VERA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar