söndag 18 oktober 2015

Olika lika på 4 års dagen..


Igår firade vi vår 4 årsdag i Falun och i sedvanlig ordning fikade vi på samma café som vi gjorde då ! Vi gick minnesgatan fram och dagen bjöd på sol , skratt och massa Kärlek.

Jag köpte en päls i present till min Fru, och det gjorde hon till sin Fru med !

Likadana , men olika färger .. som så mycket annat som hänger i våra garderober.
Och då känns det som om jag kan ta den här "lika-kläder-grejen " nu. 

När vi träffades hade vi många basplagg som var lika, beige trench coats och svarta filtkappor tex..
 Det stannade inte där, även tröjor  och annat hade vi lika men olika färger. Så i början när vi klätt oss efter dusch, kunde vi ses i hallen och vi hade valt lika.. suck ! En fick byta om ..Inte skit kul , när man tyckte att man var klar att möta dagen .

Vi gillar uppenbarligen likadana kläder.. och vem ska avstå den snygga tröjan  eller byxorna vid nya klädköp? Jag skulle bli jätteavis om Annika struttade omkring i den där tröjan som JAG ville ha .. :)

Till slut struntade vi i det, var vi lika klädda ...so what !? Enda gången vi klär oss lika medvetet, är om det är nåt speciellt eller på Priden . Men råkar vi satt på oss likadana byxor för dagen .. är det inte längre nån som behöver gå och byta om !

Vi köper numera likadana tröjor om vi båda gillar  tröjan , men oftast i olika färg..som igår med pälsarna ..
Så lika men olika , precis som vi !


// VERA

1 kommentar:

  1. Nu gör jag ett tredje försök Grattis i efterskott!!! (alltså jag lyckades trycka fel och loggade ut mig från google två gånger)
    Ser ut som ni fick en fin dag tillsammans. Ja, det är nog viktigt att hålla kärleken vid liv. Önskar jag vore bättre på det, det går liksom i slentrian numera. Efter alla dessa år känns det som om det inte finns något mer att upptäcka eller ens försöka upptäcka.. nåja sådant löser sig väl :)

    Grattis igen och ta hand om er!! Hur går det med bok och bokomslag? Det känns spännande att ni nu väljer att jobba ihop. Det är säkert en toppenbra idé!

    Kramar till er båda

    SvaraRadera