söndag 29 november 2015

1:a Advent, inför jul-kul kalendern


Godmorgon! En myspysig 1:a advent önskas alla goa bloggläsare!

Idag vaknade jag (som vanligt) före Vera. Jag städade, pysslade och tände ljus för att hon skulle känna hur härligt det är att julen närmar sig. Någon lussebulle hade jag inte att bjuda på (bilden är från förra året) ... och det var heller inte viktigt, för jag vet att hon inte äter något de första vakna timmarna. 

Jag dukade ändå fram hembakta pepparkakshjärtan med glasyr ... som hon själv bakade med Alice häromdagen, jag satte på julmusik och när Darling kom ner blev hon glad. Men inte ville hon ha någon pepparkaka till kaffet. Istället fick hon en trisslott att skrapa ... En nitlott!

Men att Vera vare sig ville ha pepparkaka eller vann på sin lott är viktigt. Det viktiga är att hon ändå blev glad och känner samma julglädje som jag.

Minns ni våran jul-kul kalender från förra året?
Annars hittar ni alla tävlingar HÄR


Snart är det dags igen!!! Förra året hade en kompis fixat tävlingar där den dagliga vinnaren fick öppna ett paket. När äventyret var oavgjort och över tyckte vi att det hade varit så roligt att vi skrev några nya för kommande års jul-kul kalender. Jag har inte blekaste minne av vad vi skrev ... men om vi skulle få en tävling som jag inte klarar pga min besvärliga axel får vi helt enkelt byta lapp. Men det ska bli så spännande att göra kalendern i år igen! Må bästa kvinna vinna!

Och apropå axeln så vill jag ge en eloge till sjukvården i Gävleborg som håller vårdgarantin. Den 17 december ska jag ÄNTLIGEN opereras och bli frisk!

// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar