lördag 28 november 2015

25-års fest ..



25 År! ... Har jag jobbat på Ovakos stålverk. Detta firades igår med medaljfest för oss 25-åringar och så tackades pensionärerna av som nu går hem. 

25 år i samma hall, Ugnshallen ... Så många minnen, så mycket roligt. 
När jag var tonåring hörde jag talas om "Gropen" som var den allmänna benämningen på vår arbetsplats. Det lät hemskt.. gropen. Dit ville man ju absolut inte !
Men när tillfället erbjöds, så var pengarna svåra att motstå.  Och Gropen blev mitt andra hem ... Jag älskade det!

25 år i samma fikarum, samma hall ..det är mer än halva mitt liv! Fattar ni att jag är HEMMA där !?
Nu ska jag byta jobb, inget jag valt själv .. OCH börja gå halvtid.
En del säjer att "Jaaa, men då är det på tiden att du gör något nytt !"

Nu är det ju inte så att jag hållit mej i min hall och skiter i vad som händer i resten av kedjan .. Nä, min nyfikenhet är för stor. Jag vet vad som händer i de andra skeppen , hur lång tid det mesta tar , varför man gör som man gör .. osv . Det är bara det att jag ÄR så mycket Ugnshallen, där är jag hemma !

Med vemod lämnade jag ugnshallen i Torsdags natt ... och den här 25 år -festen kändes lite som ett avslut. Och en början på något nytt ..

                                                  // VERA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar