måndag 2 november 2015

Inte ett ljud ...

Jag vill jobba. Jag försökte och fick det att fungera hjälpligt i nästan två månader. Det är trist att inse att jag inte klarar av att utföra en del moment i mitt arbete, och att jag inte kan utföra en del andra moment på ett säkert sätt.



Nu blir jag hemma tills det är dags för operation. Jag kan bara hoppas att vårdgarantin verkligen är en garanti och att jag får tid för operationen före jul. 

Jag hade sökt ett mer administrativt jobb för att kunna jobba utan att belasta axeln. Jag trodde inte bara att jag skulle få jobbet, jag trodde dessutom att jag skulle få ett svar på ansökan. Tiden gick ut för mer än en månad sedan. Men inte ett ljud ... inget "Tack för visat intresse" ens.

Redigering: Här måste jag tillägga att jag precis såg att jag fått svar på ansökan.

"Tjänsterna är tillsatta med andra sökande. Men vänlig hälsning ..."


//ANNIKA


2 kommentarer:

  1. Trist med jobbansökningen. Känner igen det där och hur ledsen man blir när svar utebliver eller att man får svar som du fick. Är det fortfarande så att de måste lägga ut annons även om de redan vet att tjänsten är tillsatt? Det var så när jag höll på att söka jobb. Jag tappade alla lust och självförtroende för att söka något som helst jobb. Ibland tror jag de faktiskt sorterade bort mig pga efternamnet. Numera är jag även finsk när det gäller glasögon och en av glasögon kedjorna skickar mig mail på finska ;) Vet inte om jag ska skratta eller gråta!
    Kram till Er
    Lycka till! Och hoppas operationen ger ett mer positivt gensvar :)

    SvaraRadera
  2. mamma och pappa3 november 2015 08:21

    Ojoj vi tänker på dig Puss och kram

    SvaraRadera