onsdag 18 november 2015

Fångade en boll ...


Jag gjorde det! Jag fångade en av livets bollar som kastas. Ibland högt, ibland lågt. ... Jag blundade , bollrädd som jag är .. och tog en. Jag har ansökt om tjänstledigt halvtid för att skriva. Jag måste chansa, vill inte tänka senare i livet, tänk om jag ... Chansen är här och jag måste undersöka vad den kan ge. 

Annika och jag är på strax klar med sista redigeringen och korrning  av den här boken, den ska skickas iväg senare i veckan. Det är lite lustigt ... att vi båda fallit tillbaka i våra graviditetsberoenden. :)

De flesta mammor drabbas av någon "nojja" under graviditeten. Jag klarade mig inte en enda kväll som höggravid utan 1 liter apelsin juice och 4 st tuttifrutti askar. Annika var under en av sina graviditeter, beroende av  päronsplitt .

"Gravida" med boken, som snart ska förlösas, finns nu både  tuttifrutti och päronsplitt hemma!

 Sida vid sida ska vi sedan sitta och författa uppföljaren. (Den ska dock kunna läsas fristående.)  Spännande och läskigt , på samma  gång!

Man blir ingen målvakt för att man fångat en boll ... men EN boll kan vara avgörande. 


// VERA


5 kommentarer:

  1. Svärmor och Svärfar18 november 2015 20:20

    Friskt vågat hälften vunnet. Lycka till. Vi håller tummar och tår Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Yes! Tufft gjort och hoppas det går vägen. Ja man måste fånga den där bollen hur rädd man än är. Lycka till med skrivandet! Å ni vet vem som gärna korrläser :) Jag väntar så på första boken :) Vissa böcker hamnar i min hedersbokhylla och jag tror bestämt er kommer att hamna där. Där står bara böcker jag tycker om, böcker från författare som betyder något för mig genom sina texter eller de jag träffat på riktigt.
    Jag ska fånga bollen ät mig själv en liten stund idag. Får se hur mina funderingar leder mig. Tankeverksamheten är lite nere på grund av förkylning, men om jag nu inte orkar så mycket kan jag i alla fall försöka använda hjärnan. Som sagt jag måste göra detta, vem vet vad som händer i framtiden och sitta och ångra sig?! Nä det vill jag verkligen inte göra.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tack för tummar och tår samt pepp ! Det är läskigt att göra något man aldrig gjort förr. Ta steget utanför den trygga vanliga vardagen. Men man måste våga för att vinna. :)
    Kram Vera

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste våga för att vinna - jag vill våga för att vinna ;) Jag läste en bok en gång om synkronisering - jag tror det är något att ta fasta på. Att det som sker i livet sker inte utan anledning, att det ibland kanske bli märkliga kringelikrokar för att nå fram, man möter rätt person som ger en pusselbit i det som ska komma längre fram! Att du och Annika mötes och blev ett par var säkert meningen redan långt innan ni själva visste om det. Jag har fått för mig att det är så i livet. En dag hittar jag även jag rätt.
      Ta hand om er och trevligt helg!

      Radera
  4. Go for it!!! WOW säger vilket lyft redan efter att jag läst tio sidor!!! Det här gillar jag. Jag SER verkligen fram emot att få boken i min hylla!!! Om jag bara hann skulle jag läst HELA idag!!! Jag är SÅÅÅ nyfiken på förändringarna och vad som händer, om ni ändrat mycket osv. Lycka till NU båda två!!!

    SvaraRadera