fredag 20 november 2015

Jättesvår ålder ...


Vi hämtade småflickorna igår, ett välkommet avbrott i vår bokhysteri. :)
Vi släpade med små-sälarna till simhallen och släppte i dom i vattnet.. Lagom skrynkliga togs dom upp matades på hemvägen med  pizza innan lek och bus tog vid.

När jag klippte luggen på Alice, sa hon att hon ville fylla vuxen ...25 år lika som pappa"Jag gillar 25." Evelina visade upp tre fingrar och sa att hon ville vara tre år.
"Lika som mig" sa Alice .."Fast jag är,  tre - och - ett -halvt - år ... och det är en JÄTTE-
svår ålder att säga!"

Flickorna har börjat intresserat sig för det engelska språket .. antagligen för att många barnfilmer inte är översatta till svenska. Det frågade än det ena än det andra  igår. Horse = Häst ... När de utelämnade s:et blev det ju genast något annat, som vi utelämnade förklaringen på ..Bara förtydligade uttalet igen. Man kan bara hoppas att de inte går omkring och säjer Hore ...i tron om att det betyder häst.

Dagen började med en engelska lektion, Alice väckte mig med en klapp på kinden och viskade "Farmor,,,vad heter flaska på engelska?" :)


Våra hjärtan är påfyllda med Små-hjärtanas roande funderingar, kommentarer och Kärlek.. Engelska lektionerna är över och vi byter till Svenska ... och rättstavning i boken.

// VERA




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar