tisdag 1 december 2015

Jul-Kul kalendern är igång ..


JUL-KUL Kalendern är igång. Ni vet den som har små ihop rullade lappar med dagliga tävlingar på!
Kistan är påfylld med 24 klappar, den som vinner får öppna ett paket... och njuta av äran. 

Idag är det 1:a December och vi läste lappen till morgon kaffet.

Vi skulle hälla glögg i varsina glas och klippa en pappskiva att lägga över och sedan vända samtidigt!

Jag valde ett litet glas.. jaaa, det stod inget om att glasen skulle vara identiska...
Båda lyckades hålla kvar glöggen upp-och-ner ganska länge,men till slut splaschade Annikas glögg ner i slasken ...och min, 2 sekunder senare !

Jag vann och fick öppna en Julklapp, som innehöll en ljuslykta i form av en lotusblomma.
1-0 till Vera är ställningen!

Annika & Vera






3 kommentarer:

  1. Okey nu är ni igång....1-0 till avera

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten Vera! Följer med spänning som sagt. LIvet är till för att ha kul med!

    och nu minns jag att jag förra året tänkte. Det här ska jag ta och kopiera, göra lite kul för mig och maken... jag tror inte ens tanken höll mer än under december förra året. Han skulle, haha aldrig gå med på det! Torrboll typ ;)

    SvaraRadera
  3. Livet är till för att ha kul med - så sant! Prova att presentera en jul-kul kalender för maken ... vem vet? Jag skulle alla gånger roas av att följa den!

    SvaraRadera