tisdag 29 december 2015

Kramar och "julklappar" ...

Jag har ingen tydlig känsla för vad jag ska blogga om ... äh, jag bara skriver, så får vi se vad det blir. Jo, jag kan börja med att julen känns över först idag. Goa mamma och pappa har åkt hem, men jag ler i hjärtat åt att vi hade lyckan att fira "julen" med alla nära och kära som var här.

Att göra en andra julafton är att rekommendera de gånger man inte kan träffa alla på en och samma dag, på så sätt får man extra många goa julkramar och julklappar ... och då menar jag inte paket utan klappar på rygg och axel tillhörande kramen. Jag, som har en nyopererad axel, har försökt styra upp kramarna efter bästa förmåga, men på något sätt har jag ändå fått klapp på axeln eller skuldran ... men jag lovar, det var det värt!


Axeln läker så sakteliga ... FÖR sakteliga! I morgon ska jag i alla fall få bort stygnen. Kan ni tänka er att Vera var så nyfiken att hon var tvungen att glutta under bandaget - hon som ojar sig för allt sådant?! I alla fall kunde vi se att det på framsidan endast är ett pyttelitet ärr. Tur, då syns det inte så mycket till bikinisäsongen ... Bikinisäsongen! Herreminje!! Och här har jag gått upp fyra kilo!!!

Idag avslutar jag julens frosseri med pizza och njuter min chokladlast för att börja betala av räkningen med en gammal vän i morgon: MyFittnessPal ...


// ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar