torsdag 10 december 2015

Lucka nr 10 ...


Jul-Kul Kalenderns lapp nr 10.
Lackar mot Jul. Måla tånaglarna julröda på tid, plinga i klockan!


På varsin tidning, Klara , färdiga gå ...
Vi  penslade på den julröda färgen med full fokus, Annika reste sig först och plingade i klockan.
Fort och snyggt , hör oftast inte ihop!

De två konkurrenterna diskuterade igenom meningsfyllda tävlings fakta efteråt ..."Hur många gånger doppade du?".. :)  10, eftersom jag hade svart lack under.."Ahaa, det var därför,  jag doppade bara två!" 
 Nu är fossingarna Julfina!?




                               Annika fick öppna julklapp som innehöll sockor, passande vinst.                    


                                                                      Ställningen är nu 5 -5

                                                                    //ANNIKA & VERA



5 kommentarer:

  1. Härliga galningar!!!

    Jag gjorde något galet igår, jag tog nagelsaxen och klippte LUGG!!! Det NI!!! Men det var på tiden att bli av med det där som bara föll ner i ansiktet och skymde sikten. Känns lite mer som jag med lugg. Nu ska håret bara få byta färg och bli mörkt igen. Om jag orkar vill säga.

    Jag skriver IDAG - så jag sitter här och överväger ska ni få läsa??? Jag tror det. För jag tror jag behöver lite respons. Jag känner mig inte fattig på känslor men det där med utfyllnad av miljöbeskrivning etc.. är nog inte riktigt min grej. Inte ÄN i alla fall.

    Sockor är ju bra att ha! Speciellt "lurvsockor"! Frågan är om de bara finns på FABRIKEN i Sparreholm? Det är ju som sagt en braaaaa bit dit. Vid en felsägning fick nämnda ort heta Sparrisholm ;) Så denna plats går under just det namnet hemma hos oss.

    Men till syvende och sist: GRATTIS TILL VINSTEN!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Härliga MED-Galning!
      JAAAA, vi vill läsa ! :)
      Vi diskuterade just våra hår vi med idag .. om jag (vera) ska klippa av luggen, Annika funderade på hela längden . som sagt "dålig "hårdag" genomsyrar. Men det kan vara så enkelt som lite färg , så känns allt bättre igen .
      Kram

      Radera
    2. Dåliga hårdagar är inte att leka med ;) Sådant brukar gå över av sig självt.. oftast. Eller så får man ta till (nagel)-saxen ;) Mail är skickat.. .HJÄLP!!! Att jag vågade.

      Radera
    3. Hej Härliga MED-Galning!
      JAAAA, vi vill läsa ! :)
      Vi diskuterade just våra hår vi med idag .. om jag (vera) ska klippa av luggen, Annika funderade på hela längden . som sagt "dålig "hårdag" genomsyrar. Men det kan vara så enkelt som lite färg , så känns allt bättre igen .
      Kram

      Radera
    4. Som ni märkte skickade jag :) Haha.. å jag har fortsatt att skriva. Det är nog tur ni inte fått läsa min påbörjan till en roman, för den ligger på is och ska så göra. Den här novellen känns viktigare.

      HUr gick det med håret?

      Radera