fredag 11 december 2015

Lucka nr 11 ...



Jul-Kul Kalenderns lapp nr 11.
Julpyssel! Klipp 20 st julsnören a´30 cm var . Blanda till en kristyr. Snörena skall krullas och sättas fast med kristyren i ansiktet. Ta en selfie,plinga i klockan.

Vi läste lappen, och Annika dribblade vidare med tekniken till denna tävlings Live-sändning. Hon ville gärna duscha innan vi skulle köra igång ... Något som jag tyckte var TOTALT onödigt inför denna tävling. Jag hade min strategi klar för mej och därav insåg jag att en dusch före ...skulle vara ogjort arbete! :)

Vi hade lite olika teknik..Annika jobbade systematiskt med att limma dit ett skägg, så då förstod jag varför hon ville /kunde duscha innan. Jag körde mer den vilda (snabba) stilen ... kleta på kristyr i hela pannan och sen smacka dit  allihopa, men alla fick inte plats så lite dekor på kinderna blidde det med. Sprang ner och tog en selfie och plingade i klockan .
"Men , du har ju inget skägg" sa Annika. Hon trodde att man skulle sätta de på hakan .. MEN de stod : I ANSIKTET!  :)


 Jag vann och fick öppna vinstklappen som innehöll en Trisslott och en ansiktsmask.. hahahaha..
                                            Ställningen är nu 6 - 5 till Vera.


Live sändningen fick avbrytas när vi tävlade för att det funkade bara genom telen.. och den kunde hon ju inte hålla i då !
MEN .. Jag fick öppna en till julklapp idag.. en RIKTIG, som jag skulle fått på Julafton !
Det var ett kamera stativ / selfie pinne till telen.. Perfekt till nästa sändning, när den nu än blir... 
                                         Vi låter klippen ligga kvar tills vi gör nya..

                      Nu ska Pepparkaks stallet som vi bakade delar till igår, sättas ihop!

                                                                    ANNIKA & VERA


1 kommentar:

  1. Funkade inte glasyr som ansiktsmask ;) ? Hahaha.... tack för att ni roar mig igen. Idag ska jag roa mig med vegomässan tillsammans med en körkompis.

    Grattis till vinsten!!

    SvaraRadera