söndag 13 december 2015

Lucka nr 13...




                                                  Jul-Kul kalenderns lapp nr 13.
                                                  Gör ett flätat jul-hjärta på tid.
Vi skrev ut varsina mallar på hjärtana, tog fram saxar, kritor och tejp. Bordet skiljdes av med en filt så vi inte skulle se varandra när vi tävlade. Men så att NI skulle se... Klara , färdiga gå.

Himmel vilken tid det tog!  En hel kvart för något dagis barnen kommer hem med var och varannan dag. Jag hade klippt för tajt och fick problem att fläta, Annika gjorde om sitt hjärta fastän hon redan hade lösningen 2 minuter tidigare.. Så utan tvekan, är dagens segrare Annika. Som dessutom hade tagit en selfie, plingat i klockan och hängt upp sitt hjärta i granen ..medan jag pysslade färdigt mitt.



   Annika fick öppna en stooor  julklapp idag... i paketet var det en fin bricka med ljuslyktor.

                                              Ställningen är nu 7 - 6 till Vera.

1 kommentar:

  1. Grattis till vinsten! Jag såååååååååg hela filmen! Skymtade en Luna i bakgrunden, var hon trött? Om ni hade varit i Stockholm, hade jag bjudit in er till konserten imorgon :) Men det är nog liiiite långt bort från där ni bor. Jag bjuder in er på stående inbjudan framöver så kanske jag får se er en dag där.
    NU ska det kureras hals, vill inte missa konserten själv... vilket nästan känns som om det kommer att hända för första gången.

    Kram


    SvaraRadera