fredag 25 december 2015

Lucka nr 24 ...


Jul-Kul kalenders sista lapp... nr 24.
Hjul-Skinka!

Maskin parken plockades fram för att välja varsin transportör av julskinkan. Det valda transportmedlet skulle sedan lastas med skinkan (på valfritt sätt) och åka nedför en ganska brant bana som byggdes i vardagsrummet.


Jag valde "cement-dinosaurien"... och tryckte fast skinkan i behållaren. Den blev oroväckande baktung...Annika valde Evis Jeep, som hon erbjöd mej först att ta..men jag tänkte att cementbilen skulle "do the work"... Så FEL man kan ha ibland!

Min skinkproppade cement bil blev förmodligen fellastad och därmed styrdes  helt ur kurs och kraschade innan den åkt nedför rampen.
Annikas jeep , åkte med den ihop rullade skinkan likt en liten matta i bagaget nerför branten och ända fram till väggen.

Annika vann !! Hela Kalendern...

Hon Gratulerades och fick sista Julklappen som innehöll två champagne glas.
13 - 11 blev slutresultatet.

Vi vilar oss i form till vår nästa Julafton ... Det ligger massor av klappar kvar under Granen som skall delas ut på Julafton nr 2!

// ANNIKA & VERA






3 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten Annika! Grattis till dig Vera som kom god tvåa!

    Va firar ni jul två gånger? Jag tycks ha mycket att lära jag... god fortsättning!!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha.. jaa, det är ju jättekul med jul ... varför inte ha en Julafton två gånger !? :)
    Vi önskar dig detsamma en riktigt God Fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar att träna nu på att fira jul på riktigt och ordentligt ;) Jag svär och lovar... med korsade fingrar... jag menar om jag börjar NU så blir det bra och i tid till nästa år ;)

      Radera